مدیران خودروعصر اعتبار

ساختمان سازی در اصفهان باید با سبک معماری این شهر مطابق باشد

عصر ساختمان:معاون شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: ساختمان سازی در اصفهان باید با سبک معماری این شهر مطابق باشد و مسائل فرهنگی بخوبی در آنها لحاظ شود.

ساختمان سازی در اصفهان باید با سبک معماری این شهر مطابق باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا،جمال ‌الدین صمصام شریعت عصر سه شنبه در'همایش روز بزرگداشت شیخ بهایی و روز معمار' در اصفهان افزود: از طرح‌هایی که با مسائل فرهنگی اصفهان مغایرت دارد جلوگیری می شود تا شاهد ساخت و سازهایی با طرح‌های معماری سبک اصفهان باشیم.
    وی اضافه کرد: سال گذشته شش میلیون مترمربع پروانه ساخت در اصفهان صادر شده که نسبت به دو سال قبل 15.5 درصد افزایش داشته است.
    معاون شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به بهبود نسبی در معماری بناهای جدید اصفهان گفت: در ایران، زمین و مسکن در بیشتر اوقات بعنوان یک کالای تجاری دیده می‌شود.
    وی گفت: از سال 90 به بعد با اینکه ارزش ملک 15 برابر شد اما هنوز بسیاری از واحدهای ساخته شده بدون سکنه باقی مانده اند.
    صمصام شریعت تصریح کرد: معماری پیش از اینکه تکنیک باشد یک هنر است و حق‌الزحمه پایینی هم دارد.
    معاون شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس آمار در کشور سالانه 23 هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود، البته نوسازی بافت فرسوده شهری باید جزو اولویتها باشد.
    این همایش با حضور پیشکسوتان، دانشجویان و استادان عرصه معماری و شهرسازی و جمعی از مسئولان شهری در سالن اداره راه استان برگزار شد و جمعی از نخبگان این حوزه نیز تجلیل شدند.
    استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی - معماری که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
    حدود هفت تا هشت هزار هکتار بافت فرسوده در سطح استان اصفهان وجود دارد که چهار هکتار آن در شهر اصفهان واقع است.
    بخشی زیادی از بافت فرسوده شهر اصفهان در مناطق تاریخی و فرهنگی قرار گرفته است که باعث می شود احیای این بافت ها با مشکل و کُندی روبه رو به شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی