مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور مطرح کرد :

نیاز به ۴۲ میلیون مترمربع فضاهای آموزشی برای رسیدن به معیار جهانی

عصر ساختمان- معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای اینکه به معیار‌های جهانی سرانه فضای آموزشی دست پیدا کنیم باید در مجموع ۴۲ میلیون مترمربع به فضاهای آموزشی کشور افزوده شود.

نیاز به ۴۲ میلیون مترمربع فضاهای آموزشی برای رسیدن به معیار جهانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، محمد جمالزاده معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به رشد چشمگیر مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی طی سال‌های اخیر، اظهار کرد: میانگین مشارکت خیّرین در امر مدرسه‌سازی در سطح کشور بیش از 20 درصد است.

    وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی یکی از توفیقاتی است که انسان‌ها می‌توانند از طریق آن ثروت خود را در راه خدا صرف کنند، خاطرنشان کرد: مدرسه‌سازی مسیر توسعه و ترقی هر کشوری را هموار می‌سازد به همین دلیل امروزه در دنیا  مردم به امر آموزش نسبت به سایر حوزه‌ها بیش‌تر اهمیت می‌دهند.

    جمالزاده گفت: خیّرین، امید را در جامعه رواج می‌‎دهند چرا که از مال و ثروتی که به عنوان امانت الهی در نزد خود دارند به بهترین شکل مراقبت می‌کنند و آن را در راه رفاه مخلوق و رضایت خالق هزینه می‌کنند.

    معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه 30 درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی است، تصریح کرد: تخریب و بازسازی این مدارس به 90 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که اعتبارات سازمان و استان‌ها در مجموع 4 هزار میلیارد تومان است بنابراین رفع این مسأله نیازمند مشارکت بیش از پیش خیّرین دارد.

    جمالزاده افزود: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز باید 8.4 مترمربع باشد اما اکنون میانگین کشوری 5.2 مترمربع است در واقع سرانه فضای آموزشی تقریباً 3 مترمربع کمتر از میزان تعیین شده است که در سند تحول بنیادین بیان شده است.

    وی تصریح کرد: برای اینکه به معیار‌های جهانی دست پیدا کنیم باید در مجموع 42 میلیون مترمربع به فضاهای آموزشی کشور افزوده شود که دستیابی به این مهم با وجود تنگناهای مالی و تحریم‌ها بدون همت و مشارکت خیّرین میسر نیست.

    معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با توجه به توسعه فضاهای آموزشی پس از سال‌های انقلاب، یادآور شد: در اوایل انقلاب حدود 6 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در 211 هزار کلاس درس مشغول به تحصیل بودند که  در آن سال‌ها میانگین سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز 1.4 مترمربع بود اما اکنون 14 میلیون دانش‌آموز در 564 هزار کلاس درس به تحصیل می‌پردازند و علی‌رغم مشکلات عدیده کشور از جمله جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی فعلی میانگین سرانه فضای آموزشی به 5.2 مترمربع رسیده است که این امر توجه و تلاش نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد.   

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار