مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یافت

عصر ساختمان- برزگر، گفت: در چند سال اخیر قدرت خرید مسکن در دهک‌های جامعه کاهش یافته و دولت باید با افزایش تسهیلات این حوزه را تقویت کند.

قیمت تمام شده ساخت مسکن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جمشید برزگر رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور  با بیان اینکه از سال 92 تا سال 96 روند رشد قیمت مسکن نزولی و در برخی از مناطق ثابت بوده است، گفت: از سال 96 به دلیل رشد جهشی قیمت ارز، قیمت مسکن و تعداد معاملات نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت و برخی مناطق از رکود چند ساله خود خارج شدند.

    وی ادامه داد: قیمت تمام شده ساخت مسکن در هر مترمربع در مناطق متوسط شهر‌ها به 2 میلیون و 500 هزار تومان رسید و این در حالی است که برخی از سازندگان نمی‌توانند مسکن ساخته شده را حتی به قیمت تمام شده بفروشند و دلیل آن رکودی است که طی چند ماه گذشته در شهر‌ها حاکم شده است.

    برزگر با بیان اینکه قدرت خرید مسکن کاهش یافته است، افزود: تسهیلاتی که دولت برای خرید مسکن در نظر گرفته است، بسیار پایین است و از سویی دیگر بازپرداخت‌های 20 تا 21 درصد با توجه به درآمد متقاضیان بسیار بالاست و همین موضوع باعث شده که کمتر تسهیلات دریافت کنند.

    وی تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 170 شغل به بخش ساخت و ساز وابسته است و با ورود رکود به این بازار اقتصاد کشور دچار نابسامانی شده و باید از محل دریافت مالیات بتوانیم این حوزه را تقویت کنیم.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور در پایان گفت: دولت باید با استفاده از بخش خصوصی و تقویت این حوزه و همچنین کاهش نرخ بهره تسهیلات خرید مسکن، بتواند قدرت خرید را در این بخش تقویت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی