مدیران خودروعصر اعتبار

اول بهمن ماه برگزار می شود

دومین جلسه شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن ۴۰ هزار تومانی کارگران

عصر ساختمان- دومین نشست شورای عالی کار با موضوع افزایش حق مسکن کارگران دوشنبه همین هفته برگزار می شود؛ حق مسکن کارگران ۴۰ هزار تومان است و دولت در نظر دارد با افزایشی ناچیز آن را به کمی بیش از ۶۰ هزار تومان برساند.

دومین جلسه شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن ۴۰ هزار تومانی کارگران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، دویست و هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی کار با دستور کار تصمیم  گیری نهایی در ارتباط با حق مسکن کارگران و ماده 27 آیین نامه اجرایی قانون شوراها روز دوشنبه اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

    این دومین جلسه ای است که شورای عالی کار در هفته های اخیر با این دستور کار برگزار خواهد کرد. هفته گذشته 23 دی ماه هم نمایندگان کارگری و کارفرمایی و دولت در این شورا دور هم جمع شدند و البته نتوانستند به تصمیم مشترکی در این مورد برسند.

    علی خدایی نماینده کارگری در شورای عالی کار درباره جزئیات این نشست به خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در این نشست نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت نظرات خود را درباره افزایش حق مسکن کارگران مطرح کردند اما به جمع بندی نهایی نرسیدند.

    وی درباره اعداد و ارقام مد نظر درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: نمی‌توانم درباره اعداد و ارقام تا رسیدن به نتیجه نهایی اظهارنظر کنم.

    فردای آن نشست باز هم رایزنی های اعضای شورای عالی کار برای افزایش حق مسکن برگزار شد؛ مذاکراتی که از نتایج آن خبری نشد و قرار است توافقات آن نشست دوشنبه هفته آینده در نشست شورای عالی کار مطرح شود.

    نمایندگان کارگری که بیش از این با اشاره به فاصله عمیق دستمزد و سبد معیشت درخواست بازنگری در مزد 97 را مطرح کرده بودند؛ حالا با دولت و کارفرماها بر سر افزایش دستمزد دور میز مذاکره نشسته اند. آنچنان که در خبرها منتشر شده کارگران به دنبال حداقل 6 برابر کردن حق مسکن هستند اما کارفرماها و دولت به رقمی حدود 20 هزار تومان قائلند؛ مانند همان افزایشی که بعد از مدتها رایزنی و مذاکره دوسال قبل انجام شد و حق مسکن کارگران از 20 هزار تومان به 40 هزار تومان رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار