مدیران خودروعصر اعتبار

شرط پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو برای احداث ساختمان پلاسکو

عصر ساختمان- معاون شهردار تهران با بیان اینکه هنوز با ساخت پنج طبقه زیر سطح زمین برای طرح نهایی ساختمان جدید پلاسکو موافقت نشده است گفت: ساختمان جدید ۱۵ طبقه روی سطح زمین خواهد بود اما هنوز پیشنهاد بنیاد مستضعفان مبنی بر ساخت پنج طبقه زیر زمین در حال بررسی است.

شرط پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو برای احداث ساختمان پلاسکو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، عبدالرضا گلپایگانی در جمع خبرنگاران درباره نتیجه جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری درباره تعیین تکلیف طرح ساختمان پلاسکو اظهار داشت: امروز دو موضوع متفاوت در شورای عالی مطرح شد که درباره ساختمان پلاسکو و منطقه 22 تهران مذاکراتی انجام شد.

    وی ادامه داد: سانحه پلاسکو باعث شد تا بررسی‌هایی در سطح شهر تهران انجام دهیم مبنی بر اینکه چه تعداد ساختمان در معرض خطر و آسیب هستند. شناسایی‌های گسترده‌ای انجام شده است و حتی دادستان هم ورود جدی به این موضوع کرده است.

    معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: پس از سانحه پلاسکو چند مصوبه از سوی شهرداری و شورای عالی معماری و شهرسازی برای ساختمان جدید در نظر گرفته شد که مهمترین آن پاسداشت یاد و خاطره شهدای آتشنشان در ساختمان جدید بود که ساختمان جدید باید با رعایت تمام ضوابط ساخته شود و محلی را برای گرامیداشت یاد و خاطره آتش نشانان در نظر بگیرد.

    گلپایگانی ادامه داد: موضوع مهم در احداث ساختمان جدید پلاسکو این است که حقوق مکتسبه باید رعایت شود به این معنا که تمام غرفه‌های موجود در ساختمان قبلی در ساختمان جدید هم در نظر گرفته شود. بنابراین طبق پیشنهادی که بنیاد مستضعفان ارائه کرده است تعداد طبقات ساختمان جدید پلاسکو از روی سطح زمین 15 طبقه خواهد بود و احتمالا چهار الی پنج طبقه زیر زمین هم به این ساختمان اضافه می‌شود.

    گلپایگانی تاکید کرد: آنچه که در کمیسیون ماده 5 به آن تاکید کرده‌ایم تامین پارکینگ برای 800 الی 1000 دستگاه خودرو است و تمام حقوق مکتبسه در ساختمان جدید باید برآورد شود.

    وی تاکید کرد: شهرداری کسر پارکینگ با فول را منتفی کرده است و در هیچ یک از مناطق تهران امکان کسب پارکینگ و پرداخت جریمه آن وجود ندارد که این قانون برای ساختمان پلاسکو هم به اجرا می‌رسد.

    معاون شهرسازی شهرداری تهران افزود: موضوع این است که پارکینگ ساختمان پلاسکو در کدام نقطه ساخته شود امکان در نظر گرفتن پارکینگ در خودِ ساختمان پلاسکو وجود ندارد چرا که با مشکل ترافیکی مواجه می‌شویم.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا امکان تامین پارکینگ پلاسکو در پارکینگ پروانه وجود ندارد گفت: 60 تا 70 درصد ظرفیت پارکینگ پروانه در طول روز اشغال است و نمی‌توان از این مجموعه برای پارکینگ ساختمان پلاسکو استفاده کرد.

    وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا شورای عالی شهرسازی و شهرداری با پنج طبقه زیر همکف ساختمان پلاسکو برای فضای تجاری موافقت کرده است گفت:‌ طبق طرح اولیه ساختمان پلاسکو 15 طبقه روی زمین و پنج طبقه زیر زمین ساخته می‌شود تاکید ما بر رعایت حقوق مکتسبه است. اگر حقوق مکتسبه در دو طبقه زیر همکف برآورده می‌شود نیازی به ساخت پنج طبقه زیر زمین نیست البته فضاهای مشاعی باید در ساختمان جدید در نظر گرفته شود و همچنین یک طبقه به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان اختصاص یابد.

    وی افزود: در حال بررسی هستیم اگر تقاضای غرفه‌داران ساختمان قدیمی، در دو الی سه طبقه زیر زمین و 15 طبقه روی سطح زمین پاسخ داده شود دیگر نیازی به ساخت پنج طبقه زیر زمین نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار