مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

قیمت تمام شده مسکن در طرح بازآفرینی کاهش می یابد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد از آنجا که برای اجرای طرح بازآفرینی شهری ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است، میانگین قیمت تمام شده مترمربع مسکن در بافت های فرسوده، ۳۰۰ هزار تومان ارزان تر می شود.

قیمت تمام شده مسکن در طرح بازآفرینی کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هوشنگ عشایری عصر یکشنبه در نشست خبری در حاشیه نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری افزود: از مجموع تسهیلات در نظر گرفته شده، 4500 میلیارد تومان به سازندگان اختصاص می یابد و 1500 میلیارد تومان برای تامین خدمات روبنایی و زیربنایی است.
    وی یادآوری کرد در مجموع در قالب بازآفرینی شهری یکصد هزار واحد مسکونی در سال ساخته می شود و تاکنون 70 هزار تقاضای صدور پروانه ساختمانی مطرح شده که درخواست برای 35 هزار واحد مربوط به مردم و 35 هزار واحد دیگر مربوط به توسعه گران است.
    مقرر شده است در کلانشهرها وام های 50 میلیون تومانی با سود 9 درصد و برای دیگر شهرها وام 40 میلیون تومانی با همین سود پرداخت شود. این وام برای سازندگان حرفه ای تا سقف 110 میلیون تومان است که 50 میلیون تومان با سود 9 درصد و 60 میلیون تومان باقیمانده با سود 18 درصد محاسبه می شود.
    عشایری اضافه کرد: یک میلیون و 600 هزار مترمربع زمین دولتی برای بازآفرینی شهری اختصاص یافته است.

    ** تغییر قیمت، سبب توقف سه پروژه طرح بازآفرینی شهری
    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از توقف سه پروژه مربوط به این طرح در کشور خبر داد و گفت: توقف این پروژه ها به دلیل تغییر قیمت ها بوده است و در تلاشیم این مشکل حل شود.
    وی پروژه یکصد واحدی «سیروس» را یکی از این پروژه ها اعلام کرد و افزود: همزمان با اجرای این طرح سه اتفاق افتاد که روند کار را کند و متوقف کرد.
    به گفته عشایری برخورد با حریم لوله های گاز، تعییر شهردار تهران و همچنین گرانی مصالح از جمله این مشکلات بود.
    به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از بیست و سوم تا بیست و پنجم دی ماه در شبستان مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار