مدیران خودروعصر اعتبار

معاون مسکن و شهرسازی:

۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم

عصر ساختمان- معاون مسکن و شهرسازی گفت: طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی برنامه مصوب مجلس است و در دستور کار قرار دارد اما هنوز اجرایی نشده است.

۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی داریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، حامد مظاهریان در نشست خبری حاشیه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی در خصوص شرایط بازار مسکن بیان کرد: تغییرات اقتصادی در بازار ارز مسکن هم تحت تاثیر قرار گرفت و در نمایشگاه مسکن و شهرسازی رویکرد بازار مسکن تا افق ١٤۰۰ بررسی می‌شود.

    وی در ادامه افزود: در پس تکانه‌های اقتصادی که از اواخر سال گذشته شروع شد لازم بود یک بازنگری صورت گیرد و اولویت‌ها تغییر کند و در این راستا وزیر راه برنامه‌ای برای ساخت٤۰۰ هزار واحد مسکونی اعلام کردند که باید این رویکرد در تمام جوانب بررسی شود.

    معاون مسکن و شهرسازی تصریح کرد: طرح کاهش پروانه‌های ساخت و ساز در شرایط فعلی مطرح نیست در مناطق شهری ما واحد‌های مسکونی زیادی داریم و در شهر تهران 300 هزار واحد مسکونی خالی داریم و از طرفی برای خانوار‌هایی که تازه تشکیل می‌شوند مسکن در حد نیاز این طبقه وجود ندارد قاعدتا باید تصمیم بر سیاست ساخت واحد‌های ٧٥ متر باشد.

    مظاهریان یاداور شد: بازار مسکن، چون دست بخش خصوصی است بازار واکنش نشان می‌دهد و سیاستی که دولت اتخاذ می‌کند در بافت‌های میانی شهر نیاز‌های مردم را برطرف می‌کند.

    وی در توضیح طرح دریافت مالیات از واحد‌های هالی از سکنه گفت: طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی برنامه مصوب مجلس است و در دستور کار قرار دارد ولی هنوز اجرایی نشده و در این راستا باید ٣٤ سامانه دیگر متصل می‌شدند که این انجام نشد البته برخی دستگاه‌ها مطابق قانون خود را مبرا از سایرین برای ارائه اطلاعات به وزارت راه می‌دادند.

    معاون وزیر راه و شهریازی توضیح داد: پیشنهادی که از سوی وزارت راه ارائه و قرار شد که اخذ مالیات از دولت مرکزی به دولت محلی یعنی شهرداری‌ها محول شود و برای انگیزه این درامد به شهرداری‌ها اختصاص یابد و منابع آن برای ساخت واحد‌های مسکونی برای افراد بی بضاعت استفاده شود این لایحه هم در دست بررسی مجلس قرار داد.

    مظاهریان اظهار کرد: بازار مسکن در ٩ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٦٣ کاهش، تعداد معاملات ٢٤.٥ درصد کاهش و صدور پروانه ساخت ١٤.٥ درصد افزایش یافته است.

    وی تاکید کرد: در بخش مسکن برنامه روشنی داشتیم و به نظر رسید باید اولویت برنامه‌ها را تغییر و قدرت خرید را افزایش دهیم و از طریق بخش اجرا رونق دهیم و نکته قابل توجه اینجاست که ٣٥ درصد مردم در کلان شهر‌ها اجاره نشین هستند.

    معاون مسکن و شهرسازی توضیح داد: در نیمه دوم سال بازار ارز با ثبات همراه شده و اولویت بازار مسکن متناسب با شرایط به روز می‌شود و تقویت طرف عرضه در صدر برنامه‌های ماست.

    مظاهریان گفت: نظام مهندسی یه موضوع کاملا مستقل است و ٥۰۰ هزار مهندس را در بر می گیرد وضعیت فعلی ساخت و ساز کشور ایده ال نیست پیشرفت کردیم ولی فاصله از جامعه ایده ال پایین‌تر است و فرایند کنترل ساختمان رابطه نظام مهندسی را مشخص می‌کند

    وی خاطر نشان کرد: رجبی با توجه به دو ماه تعلیق پروانه کاری شرایط ادامه کار در سازمان نظام مهندسی را ندارند و باید شورا درباره جایگزین وی تصمیم گیری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار