مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر کشور در مراسم کلنگ‌زنی متروی اسلامشهر:

بهره برداری از ۲۹۵ کیلومتر خطوط مترو از دستاورهای مهم مدیریت شهری است

عصر ساختمان- معاون عمرانی وزیر کشور در مراسم کلنگ‌زنی متروی اسلامشهر گفت: بهره برداری از ۲۹۵ کیلومتر خطوط مترو در تهران و چهار کلانشهراز دستاوردهای مهم مدیریت شهری پس از انقلاب است.

بهره برداری از ۲۹۵ کیلومتر خطوط مترو از دستاورهای مهم مدیریت شهری است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد امروز در مراسم به زمین زدن کلنگ متروی اسلامشهر با اشاره به بهره‌برداری از 295 کیلومتر خطوط حمل و نقل ریلی در تهران و چهار کلانشهر مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز طی دو دهه گذشته گفت: توسعه خطوط حمل ونقل ریلی و بومی سازی بخش های زیادی از احداث مترو از جمله دستاوردهای مهم کشور در عرصه مدیریت شهری پس از پیروزی انقلاب است.

    وی در ادامه اظهارکرد: هم‌اکنون در پایتخت 205 کیلومتر خطوط مترو با 109 ایستگاه و 1438 واگن در حال خدمت‌رسانی است و سالانه 730 میلیون سفر در تهران با مترو صورت می گیرد.

    جمالی‌نژاد اضافه کرد: هم‌ اکنون 106 کیلومتر خطوط مترو در پایتخت در حال ساخت است و پیش‌بینی می‌شود در صورت اتمام تا پایان طرح - که سال 1402 است - منجر به افزایش تعداد 513 میلون سفر در سال خواهد شد و در نتیجه پیش‌بینی می‌شود تعداد کل سفرهای سالانه مترویی در پایتخت در پایان طرح به 1243 میلیون سفر افزایش یابد.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت بهره برداری از 289 کیلومتر خط مترویی در دست ساخت در کلانشهرها تا پایان سال 1402 جمع خطوط مترویی در دست بهره‌برداری به 584 کیلومتر افزایش یابد و تعداد سفرهای سالیانه از طریق مترو به 2337 میلیون سفرافزایش یابد.

    جمالی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه نظام شهری ما بیمار و توسعه شهری ما نامتوازن است، گفت: مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک به سمت شهرهای بزرگ و از آنجا به سمت کلانشهرها باعث عدم توازن شده و این پدیده باعث بروز برخی مشکلات در شهرهای حاشیه‌ای کلانشهرها و پایتخت نظیر اسلامشهر شده است.

    وی افزود: سندروم کلان‌شهری از مشکلات مهاجرپذیری شهرهای بزرگ است که به صورت آهن‌ربایی جمعیت شهرهای کوچک را جذب می‌کند و تهران به عنوان یکی از بزرگترین کلان‌شهرهای دنیا از مشکلات این چنینی بی‌نصیب نبوده است و اگر با این شیب تند مهاجرت شهروندان از شهرهای کوچک به کلانشهرها روبه‌رو باشیم در آینده نه چندان دور روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه می‌شوند و ضرورت دارد که تمامی مسوولان در دولت و مجلس به ابعاد مختلف این مباحث بطور ویژه توجه کنند.

    رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه در این راستا برنامه‌ریزی برای ایجاد یک نظام حمل و نقلی سریع از عواملی است که می‌تواند بخش‌هایی از مشکلات را رفع کند، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در حوزه حمل و نقل ریلی، اتصال خطوط مترویی درون شهری و حومه‌ای به لحاظ اهمیت و جابجایی سفرهای روزانه بین شهر مادر و شهرهای اقماری و حومه‌ای است.

    وی با اشاره به اینکه اتصال خطوط حومه‌ای با شبکه حمل و نقل عمومی شهر به لحاظ کاهش ترافیک جاده‌ها،‌کاهش تصادفات و افزایش حجم سفرهای بین شهر مادر و شهرهای حومه‌ای و کاهش آلودگی هوای کلانشهرها موثر است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همفکری تمامی مسوولان در مجلس شورای اسلامی، دولت، وزارت کشور، استانداری تهران و شهرداری و شورای شهر و فرمانداری اسلام‌شهر و قرارگاه خاتم الانبیا احداث خط مترو و اتصال شهرستان اسلامشهر به مجموعه مترو تهران که از مهم‌ترین مطالبات مردم این شهر است در زمان مقرر افتتاح شود.

    جمالی نژاد تصریح کرد: تجربه به ما نشان داده که همدلی، همگرایی و هم‌افزایی مسوولان نوید عمران، آبادانی، توسعه و روزهای خوب شهر و شهروندان در آینده را می‌دهد و ما در وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور آماده همه گونه همکاری، همفکری و کمک به پیشرفت پروژه متروی اسلام‌شهر هستیم.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین با بیان اینکه طی چهل سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد، اقدامات و فعالیت‌های خوبی در عرصه مدیریت شهری و روستایی توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده است، گفت: دستاوردهای عمده شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور طی چهل سالی که از عمر انقلاب می گذرد، در قالب نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی در روزهای اول تا سوم اسفندماه امسال در بندرعباس به نمایش گذاشته می شود.

    وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص دستاوردهای عمده در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: این نمایشگاه فرصتی است که شهرداری‌های سراسر کشور ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پروژه‌های 40 ساله خود وطرح‌ها و برنامه‌های آتی که قرار است اجرا شود را به نمایش عمومی بگذارند.

    شایان ذکر است مراسم به زمین زده شدن کلنگ مترو اسلامشهر صبح امروی با حضور محمدرضا عارف - رییس مجمع نمایندگان استان تهران و جمعی از نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، جمالی نژاد - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، محسنی بندپی - استاندار تهران، محمدخانی - فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا و جمعی از مسوولان استان و اسلامشهر به زمین زده شد.

    به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،‌ پروژه مترو اسلامشهر، که مجری آن شهرداری این شهر است، در امتداد خط 3مترو تهران راه‌اندازی می‌شود و طول آن 15 کیلومتر است و 5 ایستگاه برای آن در نظر گرفته شده و عملیات فاز نخست آن از ایستگاه آزادگان متروی تهران آغاز می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار