مدیران خودروعصر اعتبار

سهم ۱۰ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی از بازآفرینی شهری

عصر ساختمان- رییس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها در حوزه بازآفرینی شهری باشد، گفت: برای اجرای سیاست‌های باز آفرینی شهری سالانه به ۲۵ هزار میلیارد تومان نیاز است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن می‌تواند از طریق ظرفیت‌های بخش خصوصی تامین شود.

سهم ۱۰ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی از بازآفرینی شهری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حبیب خراسانی با اشاره به برگزاری اولین دوره نمایشگاه بین المللی مسکن،  شهرسازی و بازآفرینی شهری اظهار داشت: با توجه به اینکه بازآفرینی شهری یکی از سیاست‌های اصلی مجموعه دولت محسوب می‌شود، دستور صریح وزیر راه و شهرسازی بر برگزاری این نمایشگاه با محوریت بازآفرینی شهری بوده است.

    وی افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری در کشور است و مسئولیت هماهنگی‌های بین دستگاهی برای اجرای برنامه‌های مصوب در این حوزه را بر عهده دارد.

    خراسانی با بیان اینکه هماهنگی تمام دستگاه‌های دولتی که به نوعی در پروژه ملی بازآفرینی شهی دخیل هستند بر عهده شرکت بازآفرینی شهری است، ادامه داد: از دیگر بازیگران اصلی در اجرای این پروژه شهرداری‌ها هستند که این نهادهای عمومی هم در اولین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری حضور خواهند داشت.

    رییس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: از آنجایی که باز آفرینی شهری یک برنامه جدید است برای تحقق اهداف آن تمام جوانب این برنامه پیش بینی شده و در مجموعه دولت ظرفیت‌هایی ایجاد شده است.  بخش خصوصی هم برای اجرای این پروژه پتاسیل‌هایی دارد که باید این ظرفیت‌ها بین دولت و بخش خصوصی به اشتراک گذاشته شود. از این رو این نمایشگاه می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها در حوزه بازآفرینی شهری باشد.

    وی افزود: برای اجرای سیاست‌های باز آفرینی شهری سالانه به 25 هزار میلیارد تومان نیاز است که 10 هزار میلیارد تومان آن می‌تواند از طریق ظرفیت‌ های بخش خصوصی تامین شود. اما باید این اعتبارات بر روی نوسازی بافت فرسوده و اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری متمرکز و به این سمت هدایت شوند بنابراین باید بخش خصوصی با ظرفیت‌های سرمایه گذاری در این حوزه آشنا شود و یکی از مهم‌ترین اهداف نمایشگاه مسکن،  شهرسازی و بازآفرینی شهری معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه بازآفرینی شهری است.

    خراسانی با اشاره به سایر برنامه در این نمایشگاه اظهار داشت: در افتتاحیه نمایشگاه با حضور وزیر راه و شهرسازی سامانه‌های مرتبط با پروژه بازآفرینی شهری و طرح شهر جدید تیس رونمایی می‌شوند همچنین قرارداد جدید با عاملیت بانک مسکن به امضا می‌رسد.

    طبق گفته این مقام مسئول، اولین دوره نمایشگاه بین المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری از 23 تا 25 دی ماه در مصلی تهران با حضور بیش از 200 شرکت بخش خصوصی،  دولتی و شهرداری ها برگزار خواهد شد که 60 درصد شرکت کنندگان را سرمایه گذاران بخش خصوصی تشکیل می دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار