مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه مسکن قسطی بخریم؟

عصر ساختمان:سرانجام پس از مذاکرات صورت گرفته بین انبوه سازان و بانک مسکن، طرح انبوه سازان برای تامین نیاز مسکن و همچنین فعال شدن این بخش با تفاهم بر سر نرخ کارمزد ۵ درصدی برای بانک مسکن به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد به طوری که با مشخص شدن ساز و کارهای لازم احتمالا اجرای آن از هفته آینده آغاز خواهد شد.

چگونه مسکن قسطی بخریم؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد آنلاین، فرشید پورحاجت، دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه این طرح از سوی انبوه سازان به دولت ارائه شد، اظهار کرد:در شرایطی که رکود تورمی در اقتصاد کشور جاری بود و مسکن نیز دچار رکود بود به دنبال ابزاری بودیم که بتواند منجر به فروش واحدهای ساخته شده شود.
    وی در ادامه با بیان اینکه فاصله بین توان خرید و قیمت مسکن باعث شد که متقاضیان نتوانند وارد بازار شوند، تاکید کرد:تا کنون ابزاری برای فروش مسکن به صورت اقساطی وجود نداشت و انبوه سازان مجوز نداشتند نمی توانستند خودشان وارد این حوزه شوند به علاوه سیستم بانکی کشور نیز طی دو سال گذشته در تنگنا قرار داشته و توان کافی برای پرداخت تسهیلات نداشتند.
    پور حاجت هدف از اجرای این طرح را گردش سرمایه های بلوکه شده در بخش مسکن و خروج این بخش از رکود عنوان و خاطرنشان کرد:برای تضمین خرید بانک مسکن برای دوره 50 ماهه 5 درصد کارمزد دریافت می کند.
    دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به اینکه با توجه به اینکه این طرح جدید است ممکن است فراز و فرودهایی داشته باشد، تاکید کرد:این طرح زمانی می تواند اثر بخش باشد که نرخ سود برای فروش اقساطی متناسب با نرخ تورم و یا کمتر از آن باشد به عبارت دیگر سود 12 درصد و حتی کمتر باید در نظر گرفته شود.
    وی با بیان اینکه به دنبال تعیین ساز و کارهای اجرای طرح و مشخص کردن روشی برای معرفی واحدها هستیم و امکان دارد از مشاوران املاک برای معرفی این واحدها استفاده شود، اظهار کرد:هنوز روش معرفی واحدها مشخص نیست و به محض تصمیم گیری در این باره اطلاع رسانی خواهیم کرد.
    پورحاجت با بیان اینکه این طرح برای تمام کشور پیشنهاد شده، گفت:مبلغی از بهای ملک به صورت نقد از خریدار دریافت می شود اما میزان آن بین فروشنده و خریدار تعیین می شود و کاملا توافقی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار