مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی:

مرمت‌های اضطراری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام می‌شود .

عصر ساختمان:مدیر پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت:‌ براساس هدفگذاری‌ها مرمت‌های اضطراری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی امسال انجام می‌شود.

مرمت‌های اضطراری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی انجام می‌شود .
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، عبدالرحمن وهاب‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت راهبردی پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی اظهار داشت: برنامه‌های پیشنهادی سال 95 این مجموعه در هشت فصل پژوهشی، مستندسازی، حفاظت و مرمت، فرهنگی و ارتباطات، گردشگری، تجهیزات، صنایع دستی و تملک بوده که برخی از این برنامه‌ها، ادامه همان برنامه‌های سال‌های گذشته است که متاسفانه به دلیل نبود اعتبار کافی معوق مانده است.

    وی با بیان اینکه ساماندهی کاشی کاری‌های معرق جداره جنت‌سرا و صحن اصلی که به طور موقت تثبیت شده‌اند، در دستور کار قرار دارد، افزود: برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از نفوذ رطوبت به مجموعه نیز مقرر شده، اقدامات ضروری براساس نمونه‌های مشابه بناهای تاریخی جهان صورت گیرد که در صورت تخصیص نیافتن اعتبار کافی و به موقع، ریزش آن ضایعه جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

    مدیر پایگاه میراث جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با تاکید بر انجام مطالعات تاریخی و معماری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به ویژه در دوره قاجار، پهلوی اول و پهلوی دوم در بخش پژوهش بیان کرد: بخش مستندسازی مجموعه نیز ادامه برنامه‌های سال 93 و 94 است و تنها برنامه اضافه شده به این بخش درمورد معماری است.

    وهاب‌زاده تصریح کرد: در بخش حفاظت و مرمت برای امسال مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برنامه‌هایی از جمله مرمت گنبد حرم‌خانه، تثبیت و استحکام بخشی کاشی‌کاری‌های حیاط بزرگ، مرمت‌های اضطراری، استحکام بخشی و تثبیت نقاشی‌ها و گچبری‌های چینی‌خانه، تکمیل آزمایشگاه مرمت اشیاء، گنبد شاه اسماعیل، مرمت و تعویض کاشی کاری‌های گنبد، تعمیرات پشت بام و غیره دیده شده است.

    وی کمک به برگزاری تورهای فرهنگی و نمایشگاه کتاب و عکس در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین را از جمله برنامه‌های پیشنهادی در بخش گردشگری سال 95 دانست و گفت: کمک به تشکیل بازارچه تابستانی فروش صنایع دستی و نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و احیای سفال سنتی با تشکیل کلاس‌های آموزشی نیز از جمله برنامه‌های پیشنهادی بخش صنایع دستی در این مجموعه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو