مدیران خودروعصر اعتبار

هفت راز سرمایه‌گذاری موفق در بازار راکد مسکن

عصر ساختمان- خرید ملک مسکونی و اجاره دادن آن یکی از روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری در کشور به حساب می‌آید. بررسی تغییرات قیمت مسکن در طولانی مدت بازدهی مثبت این نوع سرمایه‌گذاری را ثابت کرده است.

هفت راز سرمایه‌گذاری موفق در بازار راکد مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فرارو، به معنی کسانی که دنبال سقفی برای بالای سرشان هستند، با حال و روز فعلی بازار باید کناره‌گیری کنند و منتظر فرصت بمانند. چاره‌ای نیست، چون قیمت‌ها واقعا بالاست. به اجبار بازار مسکن می‌ماند برای کسانی که به قصد سرمایه‌گذاری دنبال خرید خانه می‌گردند. خرید ملک مسکونی و اجاره دادن آن یکی از روش‌های سنتی سرمایه‌گذاری در کشور است.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، همچنین تجربه تغییرات قیمت مسکن در طولانی مدت بازدهی مثبت این سرمایه‌گذاری را ثابت کرده است؛ بنابراین اگر پول هنگفتی به اندازه خرید یک ملک مسکونی داشته باشید که رقم آن اجازه نمی‌دهد ریسک سرمایه‌گذاری در بازار‌های پرخطر مثل طلا و ارز را بپذیرید، شاید خرید مسکن و اجاره دادن آن بتواند یک راه‌حل مناسب و مطئن به حساب بیاید. چون برخلاف طلا و ارز، کسی نمی‌تواند ملک را از شما بدزدد. قیمت مسکن همیشه در حال افزایش است و علاوه بر همه در هنگام مالکیت مسکن، می‌توانید آن را اجاره دهید و درآمدزایی داشته باشید. با این حال یاد گرفتن شگرد‌های مخصوص سرمایه‌گذار حرفه‌ای مسکن به کمی مطالعه و بررسی نیاز دارد.
    1 خرید خانه در مناطق نزدیک دانشگاه، این امکان را به شما می‌دهد تا ملک خود را پس از سرمایه‌گذاری به دانشجو‌ها اجاره دهید.

    2 مناطقی که جرم و جنایت در آن‌ها بیشتر است، مناطق مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیستند.

    3 یکی از پر سودترین راه‌ها در سرمایه‌گذاری ملک خرید ملک در موقعیت مناسب و بازسازی آن است. با توجه به رشد جمعیت، بسیاری از مناطق قابلیت سرمایه‌گذاری‌های کلان را دارند. به این صورت که با خریدیک ملک قدیمی و صرف هزینه‌ای برای بازسازی و تعمیرات می‌توانید پس از انجام این تغییرات ملک را به بهای بالاتری بفروشید.

    4 خرید آپارتمان‌های نوساز می‌تواند هزینه تعمیرات و بازسازی را پایین بیاورد. همچنین هنگام فروش یا اجاره دادن ملک با مشکل کمتری مواجه خواهید شد

    5 زیبایی ساختمان می‌تواند اهرم بزرگی برای سهولت در اجاره دادن آپارتمان باشد. آپارتمان‌هایی که نقشه‌های مناسبی ندارند، نورگیر نیستند و … کمترطرفدار دارند.

    6 با خرید و سرمایه‌گذاری ملک‌های کوچک می‌توانید هنگامی که به دوره رکود بازار مسکن می‌رسیم نیز سرمایه خود را استفاده کنید. علاوه بر این‌که خرید ملک‌های کوچکتر نیاز به سرمایه کمتری دارد، اجاره دادن و فروش این نوع ملک‌ها نیز آسان خواهد بود، در نتیجه سرمایه شما دو مرتبه می‌تواند به نقدینگی نزدیک شود.
    7 اگر به سرمایه‌گذاری ملک و اجاره دادن واحد‌های آپارتمانی فکر می‌کنید باید این نکته را هم در نظر بگیرید که پس از هر سال برای اجاره دادن واحد به فرد دیگری، ملک شما نیاز به رسیدگی‌هایی نظیر رنگ کردن دیوارها، بررسی لوله‌کشی، گچ‌کاری و …دارد. نیاز دارید تا هر یک مدت یک بار به لوله‌کشی خانه سر بزنید و تعمیرات لازم را انجام دهید. سرویس‌های تهویه نیز نیازمند رسیدگی هستند و هر چند وقت یک بار نیاز به رسیدگی دارند. رسیدگی نکردن به بیشتر این امور باعث می‌شود تا در آینده مجبور باشید هزینه گزافی را برای تعمیرات بپردازید و همین امر باعث متضرر شدن شما می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو