مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک:

پلاسکویی‌ها باید از مالیات معاف شوند

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اعلام کرد براساس قانون و مصوبه هیات وزیران، کسبه آسیب‌دیده پلاسکو باید از مالیات معاف می‌شدند و اگر تعدادی مشمول این قانون نشده‌اند به اتاق اصناف تهران مراجعه کنند تا به مشکلات‌شان رسیدگی کنیم.

پلاسکویی‌ها باید از مالیات معاف شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، 30 ام دی ماه 1395 آتش سوزی در ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد و پس از چند ساعت این ساختمان 15 طبقه تجاری قدیمی فرو ریخت اما همچنان کسبه این ساختمان منتظر تحقق وعده‌هایی هستند که مسولان از همان زمان تاکنون برای ساخت پلاسکو و جبران خسارت وارد شده به آن‌ها، داده بودند.

    پیش از این نیز مجتبی درودیان- رئیس اتحادیه پیراهن دوزان و پیراهن فروشان - گفته بود: اگرچه عملیات گودبرداری ساختمان پلاسکو با توجه به استحکام بسیار بالای پایه‌های بتنی و پی این ساختمان بسیار زمان‌بر بوده است اما اجرای عملیات  ساخت این ساختمان با تاخیر انجام می‌شود و هنوز گوبرداری آن هم تکمیل نشده است در حالیکه پیمانکار می‌توانست با تعدادی کارگر و تجهیزات بیشتر این زمان را کوتاه‌تر کند.

    در این رابطه ابوالقاسم شیرازی - رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک - به ایسنا گفت: عملیات اجرای ساخت پلاسکو در حال انجام است و بنیاد مستضعفان به این پروژه ورود پیدا کرده است اما اگر تاخیری در این زمینه بوجود آمده است اعضای شورای پلاسکو و بنیاد مستضعفان می‌توانند دقیق‌تر درباره علت آن صبحت کنند اما مهمتر این است که کار ساخت پلاسکو آغاز شده است.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا همچنان برخی از کسبه دیده آسیب دیده پلاسکو با مشکل مواجه هستند و به عنوان مثال تعدادی از آنها به دلیل معاف نشدن از مالیات ممنوع‌الخروج هستند افزود: اینگونه نیست و اگر کاسبی از پلاسکو ممنوع‌الخروج شود دیگر کسبه نیز چنین دغدغه‌ای دارند.

    شیرازی ادامه داد: البته اتاق اصناف ایران و وزارت اقتصاد و امور دارایی مسئله معافیتهای مالیاتی آنها را پیگیری کرده و می‌کنند و اگر کسبه‌ای از ساختمان پلاسکو مشمول این قانون نشده باید به اتاق اصناف ایران  مراجعه کند چرا که اتاق همواره مدافع آنها بوده است. از آنجا که طبق قانون آنها باید از مالیات معاف شوند اگر به اتاق اصناف ایران مراجعه کنند می‌تواند با مشاوران مالیاتی و حقوقی که اتاق دارد از این حقوقشان بهره‌مند شوند.

    با توجه به اینکه هیئت وزیران در 8 بهمن 1395 مصوبه‌ای ابلاغ کرد که براساس آن کسبه آسیب دیده پلاسکو باید مشمول قانون معافیت مالیاتی می‌شدند، وزارت اقتصاد و امور دارایی، سازمان امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های متولی و نظارتی باید این مصوبه را اجرایی کنند تا دیگر پس از دو سال از این حادثه فعال اقتصادی و کسبه پلاسکو نگران و نارضی از اجرایی نشدن این قانون نباشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار