مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی قم:

معماری جدید آرامش را فراهم نمی‌سازد

عصر ساختمان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: گذشتگان بهای زیادی به معماری اسلامی و ایرانی می‌دادند و نقش برجسته‌ای در این عرصه داشتند و این در حالی است که معماری جدید به سمت تجدد و سبک‌های نوینی رفته که روح را شاداب نمی‌کند و آرامش را فراهم نمی‌سازد.

معماری جدید آرامش را فراهم نمی‌سازد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، عیسی رضایی، با اشاره به ضرورت بازنگری بر معماری نوین عنوان کرد: با نگاهی دقیق به خانه‌های تاریخی موجود و آثار باستانی پی به ویژگی‌هایی می‌بریم که باید در معماری نوین مورد الگوبرداری قرار گیرد.

    مدیرکل میراث فرهنگی قم افزود: در واقع برخی مولفه‌های معماری اسلامی ایرانی در خانه‌های تاریخی می‌تواند الگوی خوبی برای معماری نوین باشد تا آرامش و آسایش را برای اهالی فراهم سازد.

    وی خاطرنشان کرد: تناسب و زیبایی دارای منطق و استدلال در هر بخش از سازه متناسب با نیازهای درونی از ویژگی های معماری اسلامی ایرانی است. در معماری اسلامی ایرانی، فضایی آکنده از سکون، معنویت، همگرایی، صمیمت، فرهنگ نهفته است در حالی که در معماری نوین خلاءهایی در این باره وجود دارد.

    وی تصریح کرد: باید با بازنگری بر معماری نوین که از شیوه‌ها و سبک های غربی پیروی می‌کند و گاهی همخوانی چندانی با فرهنگ اصیل ما ندارد، آن آرامش واقعی را به معماری داخلی بازگرداند. در این باره مهندسان و متولیان ساخت و ساز می‌توانند طبق اصول ساختمان سازی و با نگرشی بر ویژگی‌های منحصر به فرد خانه‌های تاریخی، معماری اسلامی و ایرانی را احیاء کنند.

    مدیرکل میراث فرهنگی قم تاکید کرد: وجود این خانه‌های تاریخی که باید در حفظ و حراست آن تلاش کرد نشان از معماری ایرانی اسلامی دارد. باید برای همه نسل‌ها حفظ شود و به عنوان ثروت ملی مورد حراست قرار بگیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو