مدیران خودروعصر اعتبار

هشدار مقام راه آهن درباره فرونشست زمین در برخی مناطق ریلی

عصر ساختمان- قائم‌ مقام راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فرونشست زمین در برخی مناطق ریلی تهدیدی خطرناک است که باید به ‌دقت پایش و بررسی شود.

هشدار مقام راه آهن درباره فرونشست زمین در برخی مناطق ریلی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، حسین عاشوری امروز (چهارشنبه) در چهارمین نشست اعضای ستاد مدیریت بحران و ارتقای ایمنی راه‌آهن افزود: برای بررسی فرونشست ها می‌ توان از همکاری پژوهشکده وزارت راه و شهرسازی و تحقیقات انجام‌شده در این زمینه استفاده کرد.
    به گزارش ایرنا، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی دوازدهم دی ماه اعلام کرد: موضوع فرونشست از منظر کاهش خطرپذیری شهرها و افزایش تاب‌آوری سازه‌ها و زیرساخت‌ها موضوع بسیار گسترده‌ای است که به طور جدی پیگیری می شود.
    محمد شکرچی‌زاده تاکید کرد «اگر وضعیت به همین روال ادامه یابد و اقدام موثر و همه جانبه‌ای صورت نگیرد، مشکلات به حالت بحران در خواهد آمد.»
    به گفته وی، دلیل اصلی فرونشست برداشت بی‌رویه آب سطحی و زیرزمینی است که به تغییر فشار در لایه‌های زمین منجر می‌شود.

    ** کاهش 20 درصدی حوادث ریلی
    قائم‌ مقام راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش 20درصدی حوادث ریلی در امسال خبر داد و افزود: نباید درباره وقوع حوادث واگن‌ های باری بی‌توجه بود؛ زیرا این‌گونه حوادث باعث آسیب مالی به واگن‌ها و بار می‌شود. همچنین اختلال حرکت قطارهای مسافری ایجاد حوادث بزرگ‌تری مانند حادثه تلخ خیام را به دنبال دارد.
    عاشوری گفت: فرهنگ ‌سازی و پروژه ‌های ایمنی در همه بخش‌ ها از جمله زیر بنایی لازم و ملزوم یکدیگر است و برنامه‌ریزی مستند و عینی در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
    «برای اصلاحات بلندمدت در این زمینه به مذاکره با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیاز است و راه‌آهن به‌تنهایی قادر نیست هزینه این اقدام ها را تامین کند».
    وی افزود: ایجاد زیرگذرهای چندمنظوره می‌تواند موجب علاقه‌مندی و احساس امنیت بیشتر مردم برای عبور از آنها شود که ساخت معبر همسطح راه‌آهن در ناحیه شمال تجربه موفقی درباره تشویق مردم عبور از گذرگاه‌های هم‌سطح مجاز است.

    ** بروز بیشتر حوادث ریلی خارج از گذرگاه‌های مجاز
    مدیرکل خط و سازه‌ های فنی راه‌آهن با تشریح برنامه ‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت راه‌آهن در زمینه ارتقای ایمنی روسازی خط گفت: فرهنگ‌سازی نقش عمده‌ای در ارتقای ایمنی ریلی دارد.
    سیدمحمد موسوی افزود: افزایش جمعیت، خطوط ریلی و حاشیه‌نشینی در اطراف این خطوط از یک‌سو و ناآگاهی همسایگان ریلی از خطرات، شرایط را برای وقوع سوانح ریلی تشدید کرده است و درصورتی‌که فرهنگ‌سازی در این زمینه صورت نگیرد، اقدام های فنی دیگر از جمله ساخت تقاطع‌ها نمی‌تواند موثر باشد.
    مدیرکل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن نیز گفت: بسیاری از حوادث ریلی خارج از گذرگاه‌های مجاز رخ می‌دهد.
    خسرو رشیدی اعلام کرد: میزان حوادث ریلی بخش خط در 9 ماهه امسال در مقایسه با پارسال 20 درصد کاهش یافت.
    رشیدی افزود: ساکنان حاشیه خطوط به دلایل متعدد از روگذرها و زیرگذرها استقبال نمی‌کنند و در این زمینه با توجه به تجربه‌های دیگر کشورها می‌توان در مورد استفاده از گذرگاه‌های هم‌سطح برای عابران روش‌های جدیدتری را به کار گرفت.
    وی موضوع مقابله با شن‌های روان را از دیگر موضوع های مورد توجه برای راه‌آهن دانست و افزود: این امر با توجه به روند فزاینده خشکسالی در آینده خطری جدی برای راه‌آهن به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار