مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران:

تسهیلات مسکن تأثیر چندانی در رونق بازار نداشت

عصر ساختمان- رهبر، گفت: در سال‌های گذشته تسهیلات ۱۸۰، ۱۶۰ و ۸۰ میلیون تومانی به متقاضیان مسکن پرداخت می‌شد، ولی تأثیر چندانی در رونق بازار نداشته است.

تسهیلات مسکن تأثیر چندانی در رونق بازار نداشت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران با بیان اینکه افزایش تسهیلات مسکن تأثیر چندانی بر بهبود وضعیت بازار مسکن نمی‌گذارد، گفت: در سال‌های گذشته تسهیلات 180، 160 و 80 میلیون تومانی به متقاضیان مسکن پرداخت می‌شد، ولی تأثیر چندانی در رونق بازار نداشته است.

    وی با ابراز نگرانی از وضعیت تولید مسکن در 6 سال گذشته، گفت: طی 5 تا 6 سال گذشته هیچ برنامه‌ریزی برای تولید مسکن صورت نگرفته و همین موضوع سبب تشدید فاصله بین تقاضا و عرضه مسکن می‌شود.

    رهبر توضیح داد: وزیر راه و شهرسازی تلاش جدی‌ای برای تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر در شهر‌های جدید دارد و در برنامه کاری خود احداث 400 هزار واحد مسکن جدید را در شهر‌های جدید گذاشته است، اما ساخت این واحد‌ها نیازمند برنامه‌ریزی بسیار دقیقی است.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران ادامه داد: هنوز دولت نحوه ساخت و اجرای این واحدهای مسکونی را اعلام نکرده است و بخش خصوصی همچنان منتظر نحوه اجرایی کردن این واحدهاست تا مشخص شود آیا دولت قادر به اتمام  این واحدها در طول مدت چهار سال است یا خیر.

    وی در ادامه به ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: مراحل ساخت و نوسازی این واحدها شفاف و مشخص نیست، همچنین تأمین منابع مالی تسهیلات این بافت‌ها معین نشده و انبوه‌سازان و توسعه‌گران چشم‌انداز خوبی برای این واحدها نمی‌بینند.

    رهبر تأکید کرد: تسهیلات 50 و 110 میلیون تومانی برای نوسازی بافت‌های فرسوده هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن تهران، گفت: در صورتی که دولت برنامه مشارکتی را برای نوسازی محلات هدف در نظر بگیرد، می‌توانیم سالانه محلات فرسوده و واحدهای مسکونی کلنگی را نوسازی و بهسازی کنیم و ما همچنان منتظر برنامه‌های اجرای این واحدها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو