مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران

هدف مسابقه بازآفرینی محور نیلوفری ارتقای زیست پذیری شهری در جنوب تهران بود

عصر ساختمان- عشایری هدف مسابقه بازآفرینی نوین راه‌آهن تهران- تبریز را ارتقای زیست‌پذیری شهری در جنوب تهران دانست و از معرفی آثار برگزیده این مسابقه خبر داد.

هدف مسابقه بازآفرینی محور نیلوفری ارتقای زیست پذیری شهری در جنوب تهران بود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری در بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی فضای فوقانی نوین راه‌آهن تهران- تبریز(محور نیلوفری) با اشاره به مالکیت دولتی این محور تاریخی گفت: محور مذکور که در محوطه فوقانی خط آهن تهران- تبریز در اراضی شهری تهران واقع‌شده است جزو مالکیت‌های دولتی و از زمین‌های وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود.

    وی بابیان اینکه از سوی وزارت راه و شهرسازی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و از سوی شهرداری تهران رییس سازمان نوسازی و بهسازی شهر تهران به‌عنوان نمایندگان وزیر و شهردار برای ره‌گیری مسابقه این طرح انتخاب‌شده بودند، افزود: همکاری ما با شهرداری تهران به دلیل آنکه نوع کارفرمایی بازآفرینی آن در حوزه شهری واقع‌شده بود برای طراحی مسیر فوق‌الذکر آغاز شد تا طی مسابقه‌ای طرح پیشنهادی انتخاب شود.

    وی ادامه داد: بیشتر اقدامات برای حصول نتیجه از سوی سازمان نوسازی و بهسازی شهری تهران صورت گرفت و هدف از برگزاری آن نیز ارتقای زیست‌پذیری شهری در منطقه جنوب تهران و افزایش کیفیت زندگی شهروندان این منطقه بوده است.

    عشایری با ابراز خرسندی از تغییر روند قبلی برای این فضای آزادشده در تهران تصریح کرد: خوشبختانه طرح اولیه که بر اساس پیشنهاد یک مشاور بود کنار گذاشته‌شده و برگزاری مسابقه برای طراحی شهری آن جایگزین شد که طی این مسابقه، کانسپت‌های خوبی به دبیرخانه ارسال‌شده است.

    وی افزود: داوران مسابقه بعد از بررسی طرح‌های ارایه‌شده که بیش از 240 شخص و شرکت در آن شرکت کرده بودند، طرح‌های دارای مفهوم شهری برای ایجاد فضای عمومی باکیفیت را انتخاب کردند که امیدواریم نتیجه مطلوب در این زمینه حاصل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو