مدیران خودروعصر اعتبار

در یک سال اخیر صورت گرفت؛

ورود سرمایه و نقدینگی مردم به بخش مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در یک سال اخیر، ورود سرمایه و نقدینگی به بخش مسکن به علت کاهش ارزش پول ملی و تلاش مردم برای حفظ ارزش ریالی سرمایه‌هایشان صورت گرفت.

ورود سرمایه و نقدینگی مردم به بخش مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از بورس نیوز، سیدحسین افضلی درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده، گفت: در یک سال اخیر، ورود سرمایه و نقدینگی به بخش مسکن به علت کاهش ارزش پول ملی و تلاش مردم برای حفظ ارزش ریالی سرمایه‌هایشان صورت گرفت، البته بخش کشاورزی به علت بروز مشکلاتی مانند کمبود سرمایه و بروز خشکسالی بازار جذابی برای سرمایه گذاران نبوده و آن‌ها به سمت بازارهایی مانند سکه، ارز و مسکن رفته اند و نتیجه آن بروز تلاطم در این بخش‌ها است.

    برخی از کارشناسان حوزه مسکن معتقدند که میزان افزایش قیمت مسکن کم بوده است

    نماینده مردم اقلید در خانه ملت ادامه داد: بسیاری از کارشناسان این مسئله را مطرح می‌کنند که افزایش قیمت مسکن، افزایش چشمگیر و بی رویه بوده است، اما عده ای دیگر معتقد هستند که میزان افزایش قیمت مسکن نسبت به میزان افزایش بازارهای دیگر کمتر بوده است.

    وی گفت: برخی مسئولان و کارشناسان اعلام کرده‌اند که از ابتدای سال آینده فضا برای خرید خریداران واقعی فراهم می‌شود، اما به نظر من پیش‌بینی و تحلیل بازار مسکن به عنوان بازاری که همواره تحت تأثیر بخش‌ها و بازارهای دیگر بوده، راحت و سهل نیست.

    شاهد بروز رکود در بازار مسکن هستیم/ ثبات در قیمت مسکن دیده می‌شود

    افضلی تصریح کرد: البته در شرایط کنونی ثبات در قیمت مسکن دیده می‌شود، حال عده ای تحلیل می‌کردند که قیمت‌ها به سمت کاهش می‌رود، اما این مسئله محقق نشد و امروز شاهد بروز رکود در بازار مسکن هستیم، بنابر این در شرایط کنونی قیمت‌ها در یک نقطه ثابت باقی مانده و تغییری نمی‌کند نمی‌توان درباره وضعیت آینده تحلیل کرد.

    رکود بازار مسکن در سال 98 نیز ادامه خواهد داشت

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: این مسئله در ادوار مختلف رخ داده که بازار مسکن دچار افزایش چشمگیر قیمت شده و پس از آن یک دوره رکود را سپری کرده است، از این رو طبق این روال می‌توان پیش‌بینی کرده که با توجه به افزایش 90 درصدی قیمت‌ها، ما در سال‌های آینده شاهد ایجاد فضای رکودی در بازار مسکن خواهیم بود اما نمی‌توان مدت زمان آن را حدس زد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار