مدیران خودروعصر اعتبار

یک عضو کمیسیون عمران مجلس:

در صدور مجوزهای ساخت و ساز باید همه جوانب فنی دیده شود

عصر ساختمان- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن طرح جامع شهری در صدور مجوزهای ساخت و ساز گفت: در طرح جامع شهری جوانب مختلفی باید دیده شود و در صدور مجوز برای ساخت یک پروژه نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی باید وجود داشته باشد تا از لحاظ ایمنی و جوانب دیگر مشکل ساز نشود.

در صدور مجوزهای ساخت و ساز باید همه جوانب فنی دیده شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد دامادی با اشاره به ضرورت سنجیدن همه جوانب مدیریت شهری در صدور مجوز برای ساخت پروژه های شهری بیان کرد: امروز ما باید به سمت مدیریت واحد شهری برویم. مدیریت واحد شهری تمام جوانب اجرای پروژه در شهر را می سنجد و سپس مجوز اجرای پروژه ها را می دهد.

    وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه امروز ما به مسائل شهری جزئی و بخشی نگاه می کنیم و هرکس کار خودش را انجام می دهد که طبیعتا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. به عنوان مثال ما باید یک طرح جامع ترافیک داشته باشیم چراکه ما باید در اعطای مجوزهای ساخت و ساز شهری، ترافیکی که در 20 سال آینده گریبان گیر کلانشهرها می شود را در نظر بگیریم و سپس به پروژه ها مجوز ساخت دهیم.

    نماینده مردم ساری در مجلس در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد برای یک پروژه مجوز ساخت صادر شود باید تمام مسائل فنی در کنار یکدیگر دیده شود اما متاسفانه توجه چندانی به این مسئله نمی شود و در بعضی موارد می بینیم با نفوذها تغییر کاربری اتفاق می افتد و نگاه ما یک نگاه جامع نیست.

    دامادی در ادامه تصریح کرد: در طرح جامع شهری جوانب مختلفی باید دیده شود و در صدور مجوز برای ساخت یک پروژه نظارت مستقیم سازمان نظام مهندسی باید وجود داشته باشد تا از لحاظ ایمنی و جوانب دیگر مشکل ساز نشود. به خصوص در شهرهای حساس نظیر تهران باید دقت زیادی در صدور مجوزهای ساخت و ساز شود چراکه اگر ما امروز با برنامه ریزی کار نکنیم در آینده با این حجم جمعیت کلانشهرها با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.

    این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به اینکه امروز برخورد با متخلفین به یک شعار تبدیل شده است، بیان کرد: برخورد با متخلفین در صدور مجوز برای پروژه‌های غیر کارشناسی در حد شعار باقی مانده است. به اعتقاد بنده باید قانون شهرداری ها اصلاح شود. این معنی ندارد که بگوییم حالا یک پروژه ساخته شده و بعد با اخذ جریمه از کنار آن بگذریم. یک پروژه باید بر اساس ضوابظ شهری ساخته شود. اخذ جریمه و رای به ادامه تخلف به نوعی بازکردن راه برای تخلفات آینده است از نظر بنده کمیسیون ماده 100 باید یک تبصره داشته باشد و آن هم توقف پروژه است در غیر اینصورت برخورد با تخلف صرفا یک شعار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار