مدیران خودروعصر اعتبار

چالش کارخانه های سیمان و تولید کنندگان بتن

عصر ساختمان:رکود باعث شد که ظرفیت تولید برخی از کارخانه ها به یک سوم کاهش پیدا کند و واحد های تولیدی از جمله کارخانه های سیمان و بتون را با چالش بسیاری مواجه کرده است.

چالش کارخانه های سیمان و تولید کنندگان بتن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از سیمان خبر، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز در مورد مشکلات بخش تولید بتون و سازه های بتونی بزرگترین مشکل این بخش را وجود رکود در بخش ساختمان و ساخت و ساز دانست.

    جعفر سلیمانی عضو هیات رئیسه اتاق البرز در گفت و گو با اتاق خبر با اشاره به رکود در بخش ساخت و ساز در کشور، ادامه داد: رکود باعث شد که ظرفیت تولید برخی از کارخانه ها به یک سوم کاهش پیدا کند و واحد های تولیدی از جمله کارخانه های سیمان و بتون را با چالش بسیاری مواجه کرده است.

    سلیمانی در مورد وضعیت تولید بتون آماده در کشور، به قانون ابلاغ شده از سوی وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: این قانون که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد اجازه حمل و نقل بتون را تنها با بارنامه های تمبردار وزارت راه و شهرسازی مجاز می داند.

    عضو هیات رئیسه اتاق البرز با بیان اینکه اجرای این قانون از استان البرز آغاز شده است به مشکلات اجرای این قانون اشاره کرد و افزود: براساس این قانون صاحبان واحد های تولیدی موظف به تاسیس شرکت های حمل و نقل در کنار واحد های تولیدی خود هستند و در شرایط رکودی که در بازار است این کار باعث اضافه شدن هزینه های تولید خواهد شد.

    وی ادامه داد: از آن جایی که بتون آماده حداکثر تا یک ساعت بعد از تولید به مصرف برسد این قانون باعث بروز مشکلات بسیاری برای تولید کنندگان سیمان خواهد شد.

    سلیمانی چشم انداز سال 95 را در بخش ساخت و ساز چندان مثبت ندانست و با اشاره به سود تسهیلات بانکی گفت: اقساط وام های بانکی تخصیص داده شده برای خرید مسکن بسیار بالا است و تهیه آن از عهده بسیاری از افراد و به خصوص زوج های جوان خارج است.

    عضو هیات رئیسه اتاق البرز با اشاره به ظرفیت تولید سیمان در کشور افزود: در بخش ساخت و ساز در صورتی که دولت بتواند شوک مناسبی به این بخش وارد کند شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود زیرا در حدود 80 شغل و پیشه با این بخش ارتباط مستقیم دارند ولی تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی