مدیران خودروعصر اعتبار

وجود بیش از ۴ هزار هکتار بافت فرسوده در همدان

عصر ساختمان- معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: مساحت کل بافت فرسوده در استان همدان ۴ هزار و ۵۰۷ هکتار است.

وجود بیش از ۴ هزار هکتار بافت فرسوده در همدان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدحسین مرادی سه شنبه 11 دی در ستاد بازآفرینی شهری استان همدان، با بیان اینکه بازآفرینی در برخی استانها از پروژه‌ها مشارکتی و تکمیل شده است که با مشارکت تعاون مسکن و بخش خصوصی اجرایی شده‌، افزود: در هر استانی 5 محدوده با عناوین محلات تاریخی، بافت نابسامان میانی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، روستاهای الحاقی و محدوده‌های ناهمگون و بافت‌های تاریخی تعریف شده‌ است.

    مرادی ادامه داد: در 9 شهرستان همدان، 95 محله تعریف شده که از این تعداد 17 محله در همدان، 13 در ملایر، 15 در نهاوند، 12 اسداباد، 12 بهار، رزن 2، کبودراهنگ 5 و فامنین 4 محله وجود دارد که برای این تعداد موظف به ارائه برنامه های عملیاتی بازسازی هستیم.

    وی تاکید کرد: هدف بازآفرینی شهری این است که مجموعه اقدامات به گونه ای اجرا شود که از متوسط مورد نظر شهری ارتقاء پیدا کنیم.

    مرادی عنوان کرد: شهرداری ها نقش مهمی در این رابطه دارند به طوریکه نقش دبیرخانه ستاد بازآفرینی را برعهده دارند.

    معاون بازآفرینی شهری استان همدان بیان کرد: اعضای ستاد بازآفرینی برنامه های خود را ارائه دادند که در مجموع 232 میلیارد ریال برنامه پیشنهادی به دستگاه ها در سال 97 بود.

    وی تاکید کرد: در سالجاری، 1013 واحد در 9 ماهه سالجاری ساخته شده که 484 واحد تسهیلات ساخت و مابقی شخصی ساز بوده است.

    مرادی عنوان کرد: مسکن امید در کل کشور هنوز کار اجرایی اش شروع نشده که در منطقه جولان به متراژ 692 متر برای این طرح در نظر گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: باید از طریق صدا و سیما تسهیلات اعطایی به بازآفرینی مناطق فرسوده اطلاع رسانی شود و منازل به صورت خودمالکی برود.

    شهردار ملایر نیز گفت: سکونتگاه های غیر رسمی در ملایر 5 محله به مساحت 225 هکتار شناسایی شده و طرح بازآفرینی شهری برای آنها شکل گرفته است.

    حسین بابایی با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرداری بیان کرد: در سال 97 سه جلسه بازآفرینی و کارگروه تشکیل شد که براساس آنها تخفیفات عوارض 3 میلیارد تومان اعمال شد.

    وی افزود: تملک ابنیه واجد ارزش تاریخی 1.5 میلیارد، پروژه های بازآفرینی در پارک شمس آباد با آورده شهرداری 8 میلیارد تومان، احداث کتابخانه عمومی در محدوده امامزاده عبدالله(ع)، تکمیل بازارچه 15 خرداد، تدوین و ارائه دستورالعمل صدور مجوز ساخت و احداث درمانگاه سرجو از جمله اقدامات شهرداری بوده است.

    بابایی اضافه کرد: احداث پارک میرفتاح 4 هزار متر مربع 80 درصد پیشرفت، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب محله سرجو و شمس آباد، احداث سایت حوادث غیر مترقبه میدان بهارستان، احداث مجموعه ورزشی روباز، احداث پایگاه فرهنگی شمس آباد، احداث نوار فضای سبز حاشیه بلوار کریم خان، توسعه و تکمیل پارک بوستان گلستان شهید نصیری، طرح پیشنهادی سرای محله سرجو، انجام پیاده روسازی 30 متری شهید تاجوک و بلوار اراک و خیابان شهدا، اصلاح سه راهی طالقانی و احداث پارک محله نفت سیاه از سایر اقدامات بوده است.

    وی با تاکید بر اینکه عدم اعتبارات برای تملک زمین از مشکلات شهرداری ها است، اظهار کرد: اعتمادسازی برای اعطای تسهیلات نیاز است تا مردم با خیال راحت برای بازآفرینی وارد شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار