مدیران خودروعصر اعتبار

چرخ تولید مسکن با قوانین مالیاتی قفل شده است

عصر ساختمان- یک انبوه‌ساز مسکن با بیان این‌که چرخ تولید مسکن با ابزار و قوانین مالیاتی قفل شده است، گفت: قوانین مالیاتی در حوزه مسکن باید در جهت تعادل بخشی به بازار و تشویق به تولید سازندگان، مجددا بازنگری شوند زیرا قوانین کنونی، سازندگان مسکن را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

چرخ تولید مسکن با قوانین مالیاتی قفل شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت اظهار کرد: دولت و مجلس باید در حوزه تسهیل در تولید مسکن، زدودن قوانین دست و پاگیر و ارائه بسته‌های حمایتی از سازندگان مسکن گام‌های اساسی بردارد تا این صنعت پیشران در کشور به زمین نخورد.

    وی افزود: قوانین مزاحم، بررسی‌های غیر اصولی و سیاست‌گذاری‌های نادرست در حوزه مسکن، این صنعت را دچار چالش و بحران اساسی کرده است.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با اشاره به بحث قوانین مالیات‌های مستقیم تصریح کرد: زمانی که در سال 90 تحریم‌ها آغاز شد، مسولان به جای آنکه فضا را برای تولید مسکن تسهیل کنند با اعمال قوانین مالیاتی چرخ تولید را قفل کرده‌اند.

    پورحاجت عنوان کرد: در همه اقتصادهای جهان هنگامی که یک صنعت دچار چالش می‌شود، ابزارهای ترغیبی و تشویقی برای برون رفت آن صنعت از رکود در نظر گرفته می‌شود اما برای تولید مسکن در کشور نه تنها هیچ ابزاری برای تشویق در نظر گرفته نشده بلکه با اعمال قانون‌های مالیاتی این صنعت تحریم شده است.

    وی ادامه داد: صنعت ساختمان علاوه بر تحریم‌های خارجی که با آن مواجه است، اکنون با فضایی که در بحث مالیات‌های مستقیم برای آن به وجود آمده، به شکلی از داخل نیز تحریم شده و با چالش‌های جدی مواجه است.

    دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن خاطرنشان کرد: قوانین مالیاتی در حوزه مسکن باید در جهت تعادل بخشی به بازار و تشویق به تولید سازندگان، مجددا بازنگری شوند زیرا قوانین کنونی، سازندگان مسکن را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

    پروحاجت خاطرنشان کرد: اگر قرار است دولت بخش عمده‌ای از درآمدهای خود را از مالیات به دست آورد، باید به این موضوع توجه کند که ابتدا باید تولیدی صورت بگیرد تا بتوان از آن تولید، مالیات کسب کرد. اکنون که کمر تولید بریده است، امکان دریافت مالیات وجود ندارد و بر این اساس باید بر روی قوانین مالیاتی بازنگری اساسی انجام گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی