مدیران خودروعصر اعتبار

جدیدترین تلاش‌ها برای مرمت مجموعه کاخ مرمر

عصر ساختمان:پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری آمادگی دارد تا در ادامه ساماندهی کاخ مرمر که براساس تفاهم‌نامه‌ای بین این نهاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام به امضا رسیده، کار مرمت و حفاظت از این بنای ارزشمند را در فازهای دیگر به انجام برساند.

جدیدترین تلاش‌ها برای مرمت مجموعه کاخ مرمر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، عبدالکریم شادمهر، معاون اداری مالی و توسعه مدیریت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل حوزه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، ناظر پروژه و نماینده سازمان میراث فرهنگی، نماینده اداره کل موزه‌ها و جمعی از مدیران پژوهشگاه برگزار شد، این پیشنهاد را مطرح کرد.

    او با اشاره به پژوهشی بودن ماهیت این پروژه گفت‌: در جلسات تخصصی با حضور کارشناسان معاونت میراث فرهنگی کشور، اداره کل موزه‌ها، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشکری این پروژه به عهده پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه گذاشته شد.

    شادمهر با اشاره به مرمت تابلوهای ارزشمند این مجموعه تأکید کرد: این پروژه با توجه به مطالعاتی و تحقیقاتی بودن آن می‌تواند به عنوان تجارب کارهای بعدی در این حوزه مورد استفاده پژوهشگران قرار گیرد.

    داوود خداوردی، مدیرکل حوزه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه با بیان اینکه حفظ معماری اسلامی، تاریخی و ایرانی مورد توجه خاص رئیس مجمع است، گفت: بر اساس این نگاه، اولویت‌های دفتر نیز حفظ بافت تاریخی و آثار هنری این ساختمان است .

    وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده توانستیم بین بخش‌های مختلف سازمان میراث فرهنگی و دانشگاه آزاد همکاری خوبی در راستای مرمت در و پنجره‌های چوبی و نقاشی‌های موجود برقرار کنیم.

    به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، کاخ مرمر که جزو آثار میراث فرهنگی کشور است، براساس تفاهم‌نامه‌ی بین این نهاد و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ساماندهی می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو