مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کرمانشاه خبر داد؛

احداث ۲۲ هزار واحد مسکونی جدید بعد از زلزله کرمانشاه

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه گفت: در زلزله کرمانشاه ۱۰۴ هزار واحد مسکونی تخریبی و نیازمند مرمت بودند که ۷۷ هزار واحد به اتمام رسیده است؛ ۲۲ هزار واحد مسکونی، جدید و ۵۵ هزار واحد، تعمیراتی بودند.

احداث ۲۲ هزار واحد مسکونی جدید بعد از زلزله کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز زلزله کرمانشاه با عنوان «با هم مدارس کرمانشاه را ساختیم» در مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد.

    هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه در این مراسم با اشاره به اینکه امروز روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی است، به مرور زلزله‌های بزرگ رخ داده در چندین سال اخیر در کشور پرداخت و اظهار کرد: آخرین زلزله بزرگ رخ داده مربوط به کرمانشاه بود که در آن 1930 روستا و 9 شهرستان تخریب شدند و خسارات فراوان بود، اما با هوشمندی که مردم در پس‌لرزه‌ها داشتند، تعداد تلفات جانی کاهش یافت.

    وی افزود: در کمتر از 13 ساعت عملیات امداد و نجات به ‌پایان رسید و باید از حضور 11 هزار نیروی نظامی زبده در روند امداد رسانی قدردانی کنیم.

    بازوند با بیان اینکه 29 هزار و 800 فرد آسیب دیده را در این مدت منتقل کردیم و رکورد خوبی بود، ادامه داد: پس از آن، اسکان اضطراری انجام شد، البته دنبال اردوگاه زدن نبودیم بلکه اسکان موقت را جلوی منزل هر فرد انجام دادیم.

    وی گفت: در هیچ زلزله‌ای، رئیس جمهور 36 ساعت بعد از زلزله به مناطق برای بازدید نرفته بود و بی سابقه بود و 9 وزیر هم در این مناطق حاضر شدند؛ ضمن اینکه ابلاغ اعتبارات هم بموقع صورت گرفت و کار بازسازی سریعاً شروع شد.

    استاندار کرمانشاه اضافه کرد: این زلزله با مدنظر قرار دادن سودها و وام های بانکی بالغ بر 10 هزار میلیارد بارمالی داشت که 1500 میلیارد تومان آن بلاعوض بود.

    وی ادامه داد: 104 هزار واحد مسکونی تخریبی و نیازمند مرمت بودند که 77 هزار واحد به اتمام رسیده است؛ 22 هزار واحد مسکونی، جدید و 55 هزار واحد، تعمیراتی بودند.

    بازوند تصریح کرد: شکل گیری یک انسجام ملی و وحدت آفرینی را در زلزله کرمانشاه شاهد بودیم و حضور ارزشمند مقام معظم رهبری نیز تسکینی بر آلام مردم بود.

    وی گفت: 62 میلیارد تومان به صورت نقدی از سوی مردم کمک شد و 265 میلیارد تومان نیز کمک غیرنقدی صورت گرفت که شاهکار، مشارکت مردم بود.

    استاندار کرمانشاه بیان کرد: در زلزله 78 مدرسه آسیب دیدند ولی خیرین علی‌رغم شوک گرانی مصالح، برای ساخت 160 مدرسه تعهد کردند و کار بزرگی بود که خیرین انجام دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو