مدیران خودروعصر اعتبار

یاسوج در محاصره ساخت و سازهای غیرمجاز

عصر ساختمان:یاسوج علی‌رغم همه زیبایی‌هایی که دارد در محاصره ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته که انتظار می‌رود شاهد برخورد قاطع دستگاه‌های مربوطه استان در این خصوص باشیم

یاسوج در محاصره ساخت و سازهای غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس، ساخت و ساز غیرمجاز یا تخلف ساختمانی به معنای نقض قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی و بهداشتی در احداث ساختمان و ابهام در قوانین و مقررات ناظر بر ساخت و ساز از جمله تخلف ساختمانی است.

    رسیدگی به تخلفات ساختمانی در محدوده قانونی و حریم مصوب شهرها ماده 100 قانون شهرداری‌ها می‌باشد و تبصره یازده‌گانه آن در خارج از حریم مصوب شهرها کمیسیون بند 3 و تبصره 2 ماده 99 قانون شهرداری‌ها که به اختصار کمیسیون ماده 99 نامیده می شود.

    شهر زیبا و دلنواز یاسوج با تمام زیبایی‌هاش از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی و اراضی کشاورزی در امان نمانده است و باید بگوییم یاسوج در محاصره ساخت و سازهای غیرمجاز واقع شده است.

    ساخت و سازهای غیرمجاز در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج می‌طلبد بار دیگر شاهد برگزاری جلسات و کارگروه مبارزه با زمین‌خواری در استانداری این استان باشیم و با برگزاری جلسات این کارگروه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

    سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از خیابان شهدای یاسوج و منطقه شرف‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: طبق یکی از مصوبات شهرسازی هرگونه خدمت‌رسانی آب، برق و گاز به ساخت و سازهای غیرمجاز ممنوع است و حتی در جلسه مبارزه با زمین‌خواری و ساخت و ساز غیرمجاز در سال گذشته معرفی فرد خاطی به محاکم قضایی یکی از مصوبات بود.

    وی عنوان کرد: شهر یاسوج دارای نقشه و طرح تفضیلی مشخص است و ضوابط هم در تمام محلات به صورت کلی مشخص شده است اما متاسفانه هر روز شاهد ساخت و ساز غیرمجاز در این شهر هستیم.

    کاظمی تصریح کرد: شهرداری یاسوج موظف به نظارت و کنترل ساخت و سازها مطابق با ضوابط طرح تفضیلی است اما متاسفانه گاهاً مشاهده می شود که نسبت به انجام وظایف ذاتی و قانونی کوتاهی هایی توسط شهرداری انجام می‌شود.

    وی اضافه کرد: اگر جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته نشود و به صورت قاطع با متخلفان برخوردی صورت نگیرد، باید در آینده شاهد احداث ساختمان‌های متعدد با محلات مختلف و سطح اشغال 100 درصدی و تراکم غیرمجاز باشیم.

    مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز کمیسیون ماده 100 شهرداری یاسوج که با حضور نماینده وزارت کشور، نماینده قوه قضاییه و نماینده شورای اسلامی شهر برگزار می‌شود روند ساخت و سازهای غیرمجاز با جدیت بررسی و کنترل شود.

    وی تصریح کرد: اولویت اصلی کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها قطعا برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی و زمین‌های کشاورزی است.

    این مسئول تصریح کرد: برخی واحدهای ساختمانی مسکونی در خیابان شهدای 5 و منطقه شرف‌آباد یاسوج به صورت غیرمجاز و در سطح معابر احداث شده که در این کمیسیون ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق بررسی و دستور تخریب آنها صادر می‌گردد.

    وی از نحوه نظارت نظام مهندسی و کنترل ساختمان شهر یاسوج انتقاد کرد و افزود: مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی به وظایف خود در قبال ساخت و سازهای غیرمجاز عمل نمی‌کنند و تخلفات صوت گرفته به سازمان نظام مهندسی ارجاع داده نمی‌شود.

    در همین خصوص سرپرست ناحیه 2 شهرداری یاسوج به خبرنگار فارس گفت: با توجه به رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان و سوء استفاده سودجویان با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد و خاطیان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

    سید هاشم محمدی با اشاره به تشدید نظارت‌ها برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در شهر یاسوج تصریح کرد: بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز به صورت شبانه انجام می‌شود.

    وی عنوان کرد: برخی از شهروندان اقدام به ساخت و سازهای فاقد مجوز و طرح تفضیلی می‌کنند که شهرداری براساس قانون و ضوابط از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری می‌کند و حتی در همین خصوص ماموران شهرداری مورد هجوم و ضرب و شتم مالکان در منطقه شرف‌آباد یاسوج قرار گرفتند.

    برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز به تنهایی از عهده یک سازمان بر نمی‌آید و عزم و همت همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های مربوطه برای جلوگیری از این اقدام و تخریب واحدهای احداث شده را می‌طلبد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار