مدیران خودروعصر اعتبار

طی آذر ماه سال جاری؛

متوسط قیمت مسکن ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان شد

عصر ساختمان- براساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار معاملات مسکن آذرماه تهران به۶۹۵۰ فقره معامله مسکن رسید و میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان ثبت شده است.

متوسط قیمت مسکن ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، براساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی آمار معاملات مسکن آذرماه تهران به6950 فقره معامله مسکن رسید و میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت 9 میلیون و 631 هزار تومان ثبت شده است.

    این در حالی است که در آبان ماه 7017 فقره معامله در تهران به ثبت رسیده بود، شاهد کاهش یک درصدی میزان معاملات در آذرماه هستیم. در زمینه قیمت نیز در آبان ماه میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت 9 میلیون و 185 هزار تومان بود که با این حساب، میانگین قیمت در آذرماه نسبت به آبان ماه 5 درصد افزایش داشته است.

    به علاوه گران‌ترین منطقه پایتخت در آذرماه سال جاری، منطقه یک تهران بوده است که میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در آن 22 میلیون و 255 هزار تومان به ثبت رسیده است و ارزان‌ترین منطقه نیز با میانگین 4 میلیون و 100 هزار تومان به ازای هر مترمربع، به منطقه 18 اختصاص داشته است.

    بیشترین تعداد معامله نیز در منطقه 5 با 879 فقره معامله و کمترین تعداد معامله مسکن نیز در منطقه 19 با 47 فقره انجام شده است.

    نگاهی به میانگین قیمت‌ها در سایر مناطق شهر تهران نشان می‌دهد تمام مناطق تهران در آذرماه نسبت به آبان افزایش قیمت داشته اند، ولی تعداد معاملات نسبت به ماه گذشته به میزان بسیار کمی کاهش داشته است و بیشترین ریزش تعداد معاملات نسبت به ماه گذشته به منطقه 5 با حدود 100 فقره معامله اختصاص دارد.

    شایان ذکر است در آذرماه سال 96 میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی 5 میلیون تومان اعلام شده که براین اساس، شاهد رشد 92 درصدی میانگین قیمت در پایتخت هستیم؛ همچنین تعداد معاملات در آذرماه سال گذشته 17 هزار و 949 فقره بود که از کاهش 61 درصدی معاملات در اذرماه امسال حکایت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار