مدیران خودروعصر اعتبار

پرونده بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه سال آینده بسته می شود

عصر ساختمان- معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن اسلامی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته پرونده بازسازی و نوسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیمه نخست سال ۱۳۹۸ بسته می شود.

پرونده بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه سال آینده بسته می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هادی درفشی شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست بررسی عملکرد و تکالیف بودجه ای ، اولویت ها و اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در اهواز به خبرنگار ایرنا گفت:در زلزله سال 1396 حدود 100هزار واحد مسکونی و روستایی در 10شهر و در یک هزار و 600 روستا آسیب دید که بنیاد مسکن با بسیج امکانات و تجهیزات 13استان به عنوان معین کرمانشاه برای بازسازی مناطق زلزله زده این استان وارد عمل شد.
    وی گفت:با وقوع زلزله سال گذشته و امسال در استان کرمانشاه در مجموع 32هزار واحد مسکونی روستایی آسیب دید که با تلاش های فراگیر ، تاکنون 20هزار واحد مسکونی روستایی به طور کامل بازسازی و تحویل مردم شد.
    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه افزود: تا پایان سال جاری 12هزار واحد مسکونی روستایی باقی مانده با مشارکت مردم به اتمام خواهد رسید.
    درفشی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی اصلی بازسازی مناطق زلزله زده روستایی و شهری استان کرمانشاه است، ابراز امیدواری کرد نیمه سال آینده مناطق آسیب دیده شهری و روستایی ناشی از زلزله مهیب پارسال و امسال این استان به طور کامل بازسازی و مردم در آنان ساکن شوند.
    به گفته وی در زلزله امسال استان کرمانشاه تعدادی از منازل مردم در مناطق شهری و روستایی نیز آسیب دید ولی خوشبختانه منجر به تلفات جانی نشد و فقط تعدادی مصدوم برجا گذاشت.
    وی افزایش مصالح ساختمانی در ماههای نخستین سال جاری را در کندی عملیات بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تاثیر گذار دانست و ابراز امیدواری کرد با حمایت همه جانبه دولت و مشارکت نزدیک مردم این استان زندگی عادی مردم به طور کامل از سر گرفته شود.
    زلزله 6.5ریشتری آذر ماه 1396 در مناطق غربی و مرزی سرپل ذهاب ، ثلاث باباجانی و گیلانغرب استان کرمانشاه بیش از500نفر از هموطنان را به کام مرگ کشاند و حدود 11هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.
    در نشست بررسی عملکرد اجرایی ، تکالیف بودجه ، اولویت ها و اعتبارات جذب شده ، حسابرسی و پیشرفت پروژه های عمرانی در مناطق روستایی خوزستان ، کنترل های لازم در مورد آیین نامه ها و مقررات بودجه با حضور مدیران و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور و خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    معاون پشتیبانی و امور هماهنگی استان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ارزیابی این نشست گفت: عملکردبنیاد مسکن خوزستان در مجموع خوب ارزیابی شده است و امید است اعتبارات پروژه هایی که به صورت مشترک در روستاهای محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند(آبادان و خرمشهر) در حال اجرا است جذب شود و روستاهای این منطقه از امکانات بهتری برخوردار شوند.
    تفاهم نامه بهسازی روستاهای محدوده منطقه آزاد اروند سال 1396 با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیرعامل منطقه آزاد اروند به امضا رسید.
    تعدادی پروژه بهسازی روستایی در محدوده منطقه آزاد اروند هم اکنون آماده افتتاح و بهره برداری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار