مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار تهران خبر داد؛

بهره‌برداری از ساختمان مدیریت بحران استان تهران تا ماه آینده

عصر ساختمان- استاندار تهران از تجهیز ساختمان مدیریت بحران استان تهران خبر داد و افزود: ظرف ماه آینده ساختمان مدیریت بحران استان تهران به بهره‌برداری می رسد.

بهره‌برداری از ساختمان مدیریت بحران استان تهران تا ماه آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی با حضور در بخش‌های مختلف خبری شبکه پنجم سیما، در تشریح اولویت‌های استان تهران گفت: مردم تهران امروز دغدغه‌هایی مانند حل معضلات آلودگی هوا و رفع معضل ترافیک دارند که رسیدگی اساسی به آن، نیازمند برنامه زمان‌بندی دست‌کم 10 ساله است و در این راستا در حال اقداماتی در سطح استان هستیم.

    وی افزود: با توجه به رشد آسیب‌های اجتماعی و سرریز آن در استان تهران، اولویت ویژه‌ای را برای ساماندهی معتادین متجاهر و کودکان کار هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم تهران را به عنوان شهری زیست‌پذیر و اخلاقمدار برای شهروندان مهیا کرده و شاهد کاهش روزافزون آسیب‌های اجتماعی در پایتخت کشور باشیم.

    وی درباره نوسازی بافت‌های فرسوده در سطح استان نیز گفت: ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده در کشور با محوریت وزارت راه و شهرسازی اعمال وظیفه کرده و استانداری تهران نیز نقش بسترسازی و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های استان را برای همیاری این وزارتخانه ایفا می‌کند.

    وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه مدیریت بحران و مقابله با حوادث، گفت: وزارت کشور، هلال احمر، استانداری تهران و همه دستگاه‌هایی که در امر ایمنی سازی زلزله دخیل هستند، آمادگی کامل را برای مواجهه با زلزله احتمالی در تهران دارند. باید تلاش کنیم تا هشدارهای زودرس را به هنگام دریافت کرده و اقدامات تبعی آن را جدی بگیریم. در حوزه مدیریت بحران استان تهران، ساختمان مجهزی به لحاظ امکانات ایمنی مقابله با زلزله جانمایی و ساخته شده که تا ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. در عین حال، سوله‌های مدیریت بحران در سطح شهرستان‌های استان نیز با آمادگی لازم، در خدمت شهروندان استان هستند.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در استان تهران، گفت: با توجه به موارد و ظرفیت‌هایی که در استان تهران وجود دارد، این توانایی را در خود احساس کردم که نسبت به ارتقای سلامت اجتماعی و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی برای حل و فصل مشکلات تهران در حوزه‌های مختلف قدم بردارم. ما قانون بیمه همگانی را در سال 72 به صورت مصوب داشتیم و بنده در سال 92 مدیر بیمه سلامت در کشور شدم. در همین راستا نیز 10 میلیون جمعیت فاقد بیمه در کشور بیمه شده و از این بین، یک میلیون و 200 هزار نفر تنها در استان تهران تحت پوشش و حمایت چتر بیمه قرار گرفتند که لازم است تا زمینه پیگیری مناسبات رفاهی بیمه‌شدگان را در استان دنبال کنیم.

    بیش از 60 درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند

    وی افزود: بالای 60 درصد کودکان کار در خیابان‌های تهران، از اتباع خارجی هستند و این مشکل مربوط به دستگاه‌هایی نظیر بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر نهادها نیست، بلکه باید در رابطه با این اتباع خارجی تصمیمات لازم و مناسب اتخاذ شود. یکی از پیشنهادهای ما در این باره این بوده که اگر کودکی بیش از چهار بار در نهادی مانند بهزیستی مورد پذیرش قرار گرفت، بر اساس رایزنی‌های انجام شده با دستگاه قضایی و نهایی شدن این پیشنهاد، موقتا سلب حضانت شود تا بتوانیم راه برگشت‌پذیری وی را با ساز و کار توانمندسازی فراهم کنیم.

    وی ادامه داد: بحثی که در سال‌های اخیر تحت عنوان انتقال پایتخت مطرح شده، در حیطه وظایف استانداری نبوده و هیأت دولت باید در رابطه با آن تصمیم بگیرد اما باید به جد در زمینه تمرکززدایی وارد عمل شویم. باید بسیاری از اختیارات را به استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها تفویض اختیار کنیم. استان تهران، بزرگ‌ترین مراکز دانشگاهی را در کشور داشته و به عنوان نمونه بیش از 3 میلیون و 300 هزار کارگر بیمه شده دارد. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در این استان سرریز می‌شود و شهرستان‌هایی نظیر اسلامشهر، بهارستان و شهریار، هریک به اندازه یک استان جمعیت دارند.

    وی تأکید کرد: از هیأت دولت خواستم که صف و ستاد را در استان تهران تفکیک کنند؛ به گونه‌ای که باید مدیران کل استانی، خود را با استاندار هماهنگ کرده و چسبندگی با وزارتخانه‌ها ایجاد نکنند. از این بابت، رویه غیر کارشناسی و غیرعلمی در استان تهران جاری و ساری بوده که اثرات آن را تاکنون شاهد بوده‌ایم. در همین راستا، شخص رئیس‌جمهور و وزیر کشور نیز بر اجرای این سیاست تفکیکی تأکید داشته‌اند. به هر ترتیب، استاندار باید مدیران کل پیشنهادی وزارتخانه‌ها را مورد تائید قرار دهد و بنده به شخصه پای اجرای این سیاست تفکیکی صف و ستاد ایستاده‌ام.

    مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر اصل پیشگیری استوار شده است

    استاندار تهران با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای مبارزه اساسی با آسیب‌های اجتماعی در حوزه مواد مخدر گفت: برنامه‌هایی که تا پیش از این در راستای مبارزه با مواد مخدر و رسیدگی به وضعیت معتادین متجاهر انجام می‌گرفت، صرفا مبتنی بر سم‌زدایی بود و پس از این مرحله، فرد آسیب دیده در اجتماع رها می‌شد. اما اکنون تمام تمهیدات و تلاش‌ها در این راستا، بر اساس اصل پیشگیری استوار شده و راهکارهای جدیدی برای ترک اعتیاد معتادین تعریف شده است. راهکار دیگر نیز، استفاده از ظرفیت علمی روانپزشکان و روانشناسان برای درمان اجتماع محور معتادین بود که به کار گرفته شد و بحث اشتغال‌زایی و کارآفرینی برای این قشر نیز در حال حاضر، در دستور کار قرار دارد.

    وی افزود: به عنوان نمونه، بر اساس آنچه اشاره داشتم، تا کنون و در سال 96، 7500 معتاد متجاهر از میان 9000 فرد آسیب دیده مشغول به کار شدند و این اتفاق مهمی در راستای آسیب‌زدایی از قشر درگیر این بیماری در تهران است.

    وی به راه‌اندازی مجموعه بازپروری بهاران در دوره شهرداری اسبق تهران اشاره کرد و افزود: به اعتقاد من، این طرح، صرفا جنبه تبلیغاتی داشت و در نوع و رسالت اجرایی خود موفق نبود.

    به گزارش ایسنا، بندپی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر موضع وی در قبال سخنان یکی از اعضای شورای شهر تهران در ارتباط با لزوم خارج کردن برخی از اقشار کم‌درآمد از پایتخت، خاطرنشان کرد: دوران بگیر و ببند به سرآمده و اساسا با توجه به موضعی که رئیس شورای شهر تهران در این باره اعلام کرد، چنین بحثی، موضوعیت نخواهد داشت.

    استاندار تهران اشاره‌ای نیز به بحث حذف سه دهک پردرآمد جامعه از یارانه‌بگیران داشت و تصریح کرد: این مهم، پیشنهاد دولت بوده که سه دهک بالای درآمدی از جمع یارانه بگیران حذف شده و از محل اعتبارات حاصله از آن، اقداماتی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، توسعه خطوط ریلی، نظیر اتصال مترو تهران به اسلامشهر و تحت پوشش قرار دادن نیازمندان صورت بگیرد.

    سفرهای شهرستانی ادامه خواهد داشت

    استاندار تهران با تأکید بر ادامه سفرهای شهرستانی گفت: در راستای پیگیری مطالبات شهروندان استان تهران، سفرهای میدانی به شهرستان‌ها را در دوره جدید استانداری ادامه خواهیم داد.

    وی با تاکید بر لزوم تداوم سفرهایی شهرستانی و رسیدگی میدانی به مشکلات شهروندان شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: مهندس مقیمی، استاندار پیشین تهران هیچ دوشنبه‌ای را در استانداری نمانده و مدام با حضور در شهرستان‌های استان، مشکلات مناطق را پیگیری می‌کرد که ما این رویه را در دوره جدید استانداری ادامه خواهیم داد. همچنین، از طریق سامانه ارتباط مردمی دولت(سامد) نیز به صورت تلفنی گوش شنوای مشکلات مردم هستیم و مسائل شهروندان را از ایین طریق نیز به صورت جدی و مستمر مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

    استاندار تهران در ادامه ضمن اشاره به بحث مسکن مهر در استان تهران نیز تصریح کرد: بر اساس بودجه 97، این اجازه به کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی داده شده تا مازاد مسکن مهر را در اختیار مددجویان خود قرار دهند.

    محسنی بندپی همچنین ضمن اشاره به ارتقای سلامت اجتماعی استان تهران در دوره استانداری جدید نیز تأکید کرد: تغییرات ملموسی را در چهره تهران در راستای ارتقای سلامت اجتماعی خواهیم دید و بنده این قول را می‌دهم تا عملکرد سه ماه خود را به صورت منظم از طریق این برنامه به سمع و نظر شهروندان شریف استان تهران برسانم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار