مدیران خودروعصر اعتبار

شناسایی اولین آسبادهای تاریخی در قاین

عصر ساختمان:مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قاین از بررسی و شناسایی ۶ آسباد در روستای نارگندل از توابع بخش سده شهرستان خبر داد.

شناسایی اولین آسبادهای تاریخی در قاین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، شاهرخ عباسی اظهارکرد: در پی گزارش نیروهای یگان حفاظت شهرستان مبنی بر وجود آسباد در روستای نارگندل بخش سده، 6 آسباد شناسایی شد.

    وی ادامه داد: این اولین آسبادهای شناسایی شده بر روی تپه‌ای در روستای نارگندل این شهرستان است.

    رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان قاین با اشاره به ارزش بالای تاریخی و فرهنگی این آسبادها ، گفت: مرحله پژوهشی این 6 آسباد آغاز شده و در آینده نزدیک پرونده آن برای ثبت در آثار ملی کشور ارسال خواهد شد.

    عباسی تصریح کرد: آسبادها نمونه بارزی از معماری سنتی ایران، با رویکردی پایدار و انرژی پاک باد، به شمار می‌آیند که در گذشته رکن اصلی دوام و پایداری معیشت بوده و بر اساس شرایط اقلیمی که در آن زندگی می‌کردند، برای آرد کردن گندم جهت تهیه نان احداث ‌شده است.

    وی خاطرنشان کرد: این آسبادها دارای ارزش تاریخی و فرهنگی می‌باشد که صیانت و حفاظت این آثار ارزشمند توسط نیروهای یگان حفاظت را خواستار شد تا در آینده مراحل ثبت آن انجام پذیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی