مدیران خودروعصر اعتبار

پارکینگ عمومی در نهاوند احداث می‌شود

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر نهاوند گفت: با توجه به‌ این‌که پارکینگ یکی از نیازهای ضروری شهر نهاوند است در نظر داریم پارکینگ عمومی در نهاوند احداث کنیم.

پارکینگ عمومی در نهاوند احداث می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، امامعلی عبدالملکی در نهاوند اظهار داشت: وجود پارکینگ یکی از نیازهای ضروری شهر نهاوند است و یکی از ماموریت‌های شهرداری، حمل و نقل و رفع مشکل ترافیک است، شورای شهر و شهرداری نهاوند با درک این نیاز در حال حاضر به دنبال جانمایی زمینی مناسب برای احداث پارکینگ در نهاوند است.

    وی تصریح کرد: تاکنون سه نقطه در سطح شهر شناسایی کرده‌ایم و مذاکراتی با مالکان داشته‌ایم که یکی از این مکان‌ها محدوده خیابان پیروزی است که این مکان هزار و 300 متر زیربنا دارد و مکانی کاملا استاندار است و تاکنون هم مذاکرات مثبتی با مالک آن داشته‌ایم.

    ملکی افزود: مکان دوم در خیابان آزادگان است با هزار و 500 متر زیربنا که با توجه به تعداد مالکان، در حال حاضر با یکی از مالکین مذاکراتی انجام داده‌ایم که اگر با این مالک به نتیجه برسیم مشکل‌مان با سایر مالکین از طریق اعمال مواد قانونی(ماده 8 و 9 قانون تملک اراضی) و فراخوان مالکان حل می‌شود و ویژگی این مکان ورودی و خروجی مناسب است.

    وی عنوان کرد: مکان سوم واقع در منطقه شریعتی بالاتر از دبیرستان فرازنگان که در حال حاضر مردم از آن به عنوان پارکینگ استفاده می‌کنند و این مکان مربوط به برق منطقه باختر است که در این راستا نیز جلساتی داشته‌ایم که اگر به نتیجه مثبت برسیم احداث پارکینگ مکانیزه را خواهیم داشت.

    رئیس شورای شهر نهاوند بیان کرد: اگر در بحث توافق با مالکین با توجه به جلسات متعددی که انجام شده به نتیجه برسیم، بلافاصله اقدامات برای مجوز تغییر کاربری انجام می‌شود و ابتدای سال 1398 عملیات اجرایی احداث پارکینگ آغاز می‌شود.

    ملکی تاکید کرد: در احداث پارکینگ نگاه شورای شهر نهاوند اقتصادی نیست بلکه زیربنایی است و چنان‌چه سرمایه‌گذار در این بخش ورود کند هم استقبال می‌کنیم و هم امتیازاتی به سرمایه‌گذاران داده می‌شود.

    وی افزود: پارکینگ عمومی خصوصا در نهاوند که خیابان‌هایش هنوز بافت قدیمی و کم عرض دارند می‌تواند هم در ساماندهی حمل و نقل شهری، هم کاهش شلوغی سطح شهر و هم روان سازی ترافیک به خصوص در نقاط مرکزی شهر نقش به‌سزایی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی