مدیران خودروعصر اعتبار

راه‌آهن تهران-ترکیه ۲خطه می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: خط آهن تهران - کرج چهارخطه و کرج - زنجان دو خطه می شود و ادامه این مسیر تا ترکیه نیز دوخطه خواهد شد.

راه‌آهن تهران-ترکیه ۲خطه می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، عباس آخوندی در سفری همراه با معاون اول رئیس جمهور به هشتگرد افزود: راه آهن یکی از ارکان توسعه است و یکی از بخش هایی که در راه آهن پیگیری می شود توسعه راه آهن حومه و کلانشهرهایی است که حومه زیاد دارد.

    وی سرعت و دقت بالا و زمان سیر کوتاه و ایمنی را از مهمترین ویژگی های سفر با ریل بیان کرد و گفت : سفر با ریل یکی از محورها و اهداف اقتصاد مقاومتی است که صرفه جویی انرژی را سبب می شود.
    آخوندی افزود: تلاش می کنیم مسئولان درجه یک کشور را تشویق کنیم تا با قطار مسافرت کنند و قصد ما این است که از تهران تا کرج را چهارخطه کنیم.
    وی گفت: دو خط تهران - کرج افتتاح شده است و خط سوم نیز سال آینده به بهره برداری می رسد و درحال حاضر 6 رام قطار در مسیر تهران - کرج داریم.
    آخوندی افزود: در مسیر آزادراه تهران - کرج در شمال مترو و در جنوب خط راه آهن تردد می کند که شهرهای حومه می توانند از آن استفاده کنند و برای ارتباط بین شمال و جنوب اتوبان نیز یک مسیر ریلی ایجاد خواهیم کرد.
    وزیر راه و شهرسازی از مردم خواست با قطار سفر کنند و با وضعیت جوی پیش آمده ایمن ترین وسیله سفر قطار خواهد بود.
    آخوندی گفت: در چند روز گذشته که برف و باران داشتیم برخی جاده ها بسته شد و هواپیماها نتوانست پرواز کند اما تمام مسیرهای قطار باز بود.
    وی به ارتباط ریلی خرمشهر - بصره اشاره کرد و افزود: روی رودخانه اروند یک پل ساخته می شود که پایه چرخشی دارد تا کشتی های بزرگ بتوانند از زیر آن عبور کنند.
    آخوندی گفت: کل کارهای مهندسی این طرح انجام شده است اما مقداری مشکل مالی داشتیم که رئیس جمهور دستور داد این مشکل برطرف شود.زمان اجرای این طرح 18 ماه خواهد بود.
    وزیر راه و شهرسازی همچنین به حضور گسترده مردم در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: راهداری، پلیس، هلال احمر و همه دستگاه ها کار بزرگی انجام دادند.
    آخوندی افزود: مسیرهای منتهی به مرز در مهران چهارخطه و 30 کیلومتر از جاده های ایلام نیز آسفالت شد.
    وی گفت: یک میلیون و 600 زائر در کمتر از 10 روز رفت و آمد داشتند و 30 هزار سرویس حمل و نقل جاده ای داشتیم که 900 هزار نفر با اتوبوس جابجا شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو