مدیران خودروعصر اعتبار

سیلزدگان حاشیه رودخانه ها وام جابه جایی منزل دریافت می کنند

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعلام کرد که به سیلزدگان حاشیه رودخانه های مازندران که در سیل مهر ماه امسال خانه هایشان تخریب شد، تسهیلات اضافی برای جا به جایی داده می شود.

سیلزدگان حاشیه رودخانه ها وام جابه جایی منزل دریافت می کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، بارش شدید باران به همراه سیل اواسط مهر ماه بیش از 700 میلیارد تومان به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و کشاورزی در غرب مازندران بویژه در شهرستان های تنکابن و رامسر خسارت وارد کرد.
    بخشی از حدود 2 هزار و 600 واحدهای مسکونی خسارت دیده در سیل مهر ماه مازندران همانند سایر موارد، خانه هایی بودند که در حاشیه رودخانه بدون در نظر گرفتن حریم قانونی ساخته شدند.
    علیرضا تابش روز چهارشنبه پس از بازدید از روستاهای سیلزده تنکابن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که بنیاد مسکن برای جا به جایی خانه های تخریب شده سیل اخیر که در حاشیه رودخانه ها واقع بودند، مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات اضافی پرداخت می کند.
    وی توضیح داد: بر اساس تصمیمی که در سطح ملی و استانی برای سیلزدگان گرفته و اجرا شده، پرداخت تسهیلات 11 میلیون تومانی برای خانه های آسیب دیده شهری و 10 میلیون تومانی به خانه های مسکن روستایی بوده است ولی اکنون صاحبان خانه هایی که در مسیر رودخانه ها بودند و تخریب شدند اگر زمین خود را جا به جا کنند 10 میلیون تومان تسهیلات اضافه تر دریافت می کنند.
    ** ابراز رضایت از روند بازسازی
    رییس بنیاد مسکن با ابراز رضایت از روند بازسازی مناطق سیلزده تنکابن، گفت: برای مناطق سیلزده تنکابن 35 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده که تاکنون 20 میلیارد ان تخصیص یافته است.
    وی افزود: این اعتبارات برای ساماندهی روستاهای سیلزده و رودخانه های همجوار این روستاها هزینه خواهد شد.
    تابش همچنین از پرداخت 23 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت و تعمیر مسکن مناطق سیلزده تنکابن خبر داد و گفت که تسهیلات بانکی مردم خسارت دیده بزودی پس از ابلاغ به بانک های شهرستانی به مردم پرداخت می شود.
    رییس بنیاد مسکن کشور یکی از مشکلات اصلی مناطق سیلزده را نبود صاحبان خانه هایی ویلایی در منطقه عنوان کرد و افزود: صاحبان این خانه ها به دلیل عدم سکونتشان در این منطقه تاکنون برای تعیین و تکلیف وضعیت خانه های خسارت دیده خود مراجعه نکردند.
    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور صبح امروز به همراه سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری مازندران و تعدادی از مسئولان استانی و محلی از روند بازسازی روستاهای سیل زده شهرستان تنکابن بازدید کرد.
    روستاهای پلطان ، مهاجرآباد و ایثارده از توابع بخش مرکزی شهرستان تنکابن در سیل مهرماه بیشترین خسارت را متحمل شده بودند.
    خسارت سیل مهرماه برای مازندران بیش از 700 میلیارد تومان برآورد شد که از جمله آن تخریب دستکم 12 دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از 2 هزار و 500 واحد مسکونی، دهها واحد تجاری و صنعتی و همچنین زمین های کشاورزی، زیرساخت های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات بوده است.
    بارش بیش از 300 میلیمتری باران در کمتر از 24 ساعت در روز 13 مهرماه سال جاری منجر به جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت ها ، واحدهای مسکونی ، باغ ها و مزارع کشاورزی در تنکابن شد.
    بر اثر این سیلاب دبی آب رودخانه های این شهرستان به 460 متر مکعب در ثانیه رسید که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار