مدیران خودروعصر اعتبار

چگونگی اقتصاد مسکن در کشور مالزی

عصر ساختمان - کاهش قیمت نفت در کشور مالزی با وجود کاهش وابستگی به تولید کالا، روی درآمد صادراتی نیز تاثیر گذاشته و موجب تضعیف نرخ ارز شده است. با این حال بخش ساخت و ساز در مالزی فعال و پر رونق است. همچنین احداث چندین پروژه مهم زیر ساختی و املاکی برنامه ریزی شده است که شامل گسترش حمل و نقل در سیستم های جابجایی درون شهری "LRT" و "MRT"می شود.

چگونگی اقتصاد مسکن در کشور مالزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰
  • چگونگی اقتصاد مسکن در کشور مالزی
  • چگونگی اقتصاد مسکن در کشور مالزی
  • چگونگی اقتصاد مسکن در کشور مالزی
  • چگونگی اقتصاد مسکن در کشور مالزی
  • چگونگی اقتصاد مسکن در کشور مالزی

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، از این رو در این مطلب نگاهی به وضغیت اقتصادی کشور مالزی می اندازیم:
فاز اول اتوبان پن بورنئو (Pan Borneo) به اتمام رسیده است که دستاورد عظیمی برای مسئولان به شمار می رود. بازسازی عظیمی در اقتصاد کوالالامپور در حال انجام است که شامل یک برج 92 طبقه ای اداری، یک هتل لوکس، مرکز خرید و برج‌های اقامتی می‌شود. بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از اوایل امسال کار روی ریل خط آهن سریع السیر که کوالالامپور را به سنگاپور متصل می‌کند، آغاز می‌شود و سیل سرمایه‌گذاری‌های خارجی از طرف کارخانه‌های تولیدی با تکنولوژی بالا به داخل کشور ادامه می‌یابد. آینده اقتصاد این کشور روشن است اما وابستگی شدید به تجارت خارجی به خصوص کشور چین، ممکن است باعث ایجاد موانع تجاری برای مالزی که یک کشور در حال توسعه است، از سوی آمریکا و چین شود. تداوم رکود در قیمت نفت، به درآمد‌های صادراتی آسیب خواهد زد و باعث عدم اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی برای تجارت خواهد شد.
با توجه به مطالب گفته شده، وضعیت کلی بازار و شرایط مناقصه در کشور مالزی پر رونق است. رشد 3 درصدی هزینه‌ها که در سال‌های 2016 و 2017 صورت گرفت برای سال 2018 نیز پیش‌بینی می‌شود. حاشیه سود پیمانکاری 12.5 درصد است. علاوه بر آن ضریب مکانی بر حسب دلار آمریکا  50 است، همچنین ضریب برابری قدرت خرید در کشور مالزی 2.75 است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی