مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم مستند سازی یکپارچه باغات پایتخت از سوی شهرداری تهران

عصر ساختمان- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم مستند سازی یکپارچه باغات پایتخت از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

لزوم مستند سازی یکپارچه باغات پایتخت از سوی شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اعطا در پایان جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در جلسه امروز شورا دو مصوبه به تصویب رسید و در مورد نوعیت زمین چند پلاک ثبتی بررسی  صورت گرفت، اظهار کرد: مصوبه اول مربوط به یک فوریت طرح دستوالعمل اجرایی بند «الف» تبصره 26 بودجه سال 97 بود. در بودجه ای که در سال 97 توسط شورا به تصویب رسید مقر شده بود 3.5 درصد از اعتبارات تملک، دارایی و سرمایه ای معاونت ها، شرکت ها و موسسات در زمینه فرهنگی، اجتماعی و هنری در حوزه واحدهای سازمانی صرف شود.
    وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف بود تا اردیبهشت ماه امسال دستورالعمل اجرایی را برای آن تعریف کند، گفت: تا به امروز این دستوالعمل تهیه نشده است، به همین دلیل در مصوبه امروز شورای شهر مقررشد تا این دستورالعمل توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تهیه شود که یک فوریت آن به تصویب رسید و برای تصویب به صحن شورای شهر خواهد آمد.
    سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به لایحه شناسنامه تک باغات و اراضی مشجر که دستور بعدی جلسه امروز شورا بود، عنوان کرد:شهرداری تهران باید در یک مطالعه مفصل و گسترده اراضی مشجر و تک باغات را شناسایی کند زیرا اراضی وجود دارد که به سند باغ دارند ویا در کمیسیون ماده 12 باغ بودن آن ها اثبات شده است. این موارد باید شناسایی و به صورت یکجا به شورای شهر اعلام شود.
    اعطا با بیان اینکه همچنین این شناسایی می تواند در آینده به صورت لایحه‌ای در طرح تفصیلی نیز مورد استفاده قرار گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر در طرح تفصیلی این امکان وجود ندارد که نوعیت یک زمین را به عنوان باغ یا غیرباغ شناسایی کنیم و این کار دشوار و زمان بری است. اگر این امکان فراهم شود می توان آن را به صورت یکپارچه و در یک قالب به صحن ارائه داد تا شورا آن را تصویب کند.
    وی با بیان اینکه در جریان بررسی این لایحه مخالفت هایی هم وجود داشت و به تفصیل درباره آن بحث شد، تصریح کرد: در پیشنهادی که در لایحه آمده بود صرفاً به بحث اراضی مشجر پرداخته شده بود، در حالی که ممکن است زمینی مشجر نباشد، اما در سند به عنوان باغ قید شده باشد و یا اینکه رای کمیسیون ماده 12 داشته باشد.
    اعطا در ادامه در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت بررسی برنامه سوم توسعه شهر تهران عنوان کرد: زمانی که لایحه برنامه در دست تهیه بود معاونت مربوطه تغییر کرد که البته در شورای شهر اعتراض‌هایی نسبت به تغییر معاون در آن مقطع مطرح شد. شورا نسبت به لایحه برنامه اشکالاتی را وارد کرد و مقرر شد شورا و شهرداری در کارگروه‌های مشترکی برنامه را اصلاح و شهرداری آن را بازآرایی کند.
    وی افزود: متنی که در حال حاضر به شورا ارسال شده در واقع متن بازآرایی شده برنامه است که باید در کمیسیون‌ها و صحن مورد بررسی قرار گیرد.
    سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری که چرا بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ادغام و کاهش حوزه های معاونت از 9 سطح به حداکثر 6 سطح سازمان و حذف پست های مشاور، امروز مورد بررسی قرار نگرفت گفت: این طرح در نوبت صحن است و در دستور جلسات قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو