مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس بازار سرمایه :

ساز و کار اوراق رهنی مسکن مشخص نیست

مشکل اصلی بازار مسکن، کاهش قدرت خرید مردم است

عصر ساختمان:مهیار بقایی گفت: مشکل اصلی در بازار مسکن کاهش قدرت خرید مردم است.

ساز و کار اوراق رهنی مسکن مشخص نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایلنا، بخش مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران است که به لحاظ داشتن ارتباط گسترده با سایر فعالیت‌های اقتصادی، از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است.

    در این راستا در پی تصمیم‌ها و سیاست‌های اعلام شده از سوی شورای پول و اعتبار، ابزار انتشار اوراق رهنی مسکن از آغاز سال جدید مورد توجه قرار گرفته و در آستانه عملیاتی شدن است.

    مهیار بقایی، در مورد ابزار انتشار اوراق رهنی مسکن اظهار داشت: موضوع انتشار اوراق رهنی از سال 88 مطرح است امااینکه آیا این اوراق می‌تواند به رونق بازار مسکن کمک کند چندان روشن نیست.

    وی با بیان اینکه مشکل اصلی در بازار مسکن، کاهش قدرت خرید مردم است گفت: در زمان دولت اصلاحات و طی سالهای 82 و 83 مردم قدرت خرید خانه را داشتند اما در حال حاضر و با شرایط موجود وضعیت تغییر کرده است.

    این کار‌شناس بازار سرمایه در خصوص ساز و کار اوراق رهنی مسکن تصریح کرد: اینکه ضامن و متولی این اوراق چه ارگانی است هنوز مشخص نیست و لزوم انتشار جزییات این طرح حس می‌شود.

    البته میرمحمدصادقی، معاون اعتبارات بانک‌مرکزی چندی پیش از تهیه آئین‌نامه انتشار اوراق رهنی و ایجاد بازار رهن ثانویه و تصویب آن در کمیسیون فرعی شورای پول و اعتبار خبر داده و گفته بود که انتشار این اوراق به‌زودی راه اندازی خواهد شد تا بتواند به تجهیز منابع و پرداخت در بخش مسکن کمک کند.

    وی راه اندازی لیزینگ مسکن را نیز از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی اعلام کرده و گفته بود این موضوع می‌تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد که این موضوع در حال نهایی شدن است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی