مدیران خودروعصر اعتبار

گیر کار مسکن مهر هشتگرد در کجاست؟

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز گفت: موضوع تامین برق برای واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد مانع بهره‌برداری از این پروژه‌ها نیست.

گیر کار مسکن مهر هشتگرد در کجاست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ناصر اسکندری اظهار کرد: تجهیزات برق واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد متناسب با پیشرفت پروژه‌ها جانمایی می‌شود و مشکلی در تامین زیرساخت‌های برق واحدهای مسکن مهر وجود ندارد.

    وی ادامه داد: با توجه به گستردگی واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد، خدمات‌رسانی به این واحدها نیازمند تخصیص اعتبار ویژه است. شبکه اصلی برق برای این پروژه‌ها دایر شده و در صورت ایجاد فضای کافی برای نصب کنتور اقدامات لازم برای برق دار کردن واحدها انجام خواهد شد.

    این مسئول توضیح داد: با این اوصاف می‌توان گفت بحث تامین برق، مانع بهره برداری از پروژه‌های مسکن مهر نیست.

    پیش از این مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفته، در مجموع 49 هزار واحد مسکن مهر برای شهر جدید هشتگرد برنامه‌ریزی شده بود، از این تعداد، 28 هزار واحد تا کنون به بهره برداری رسیده، 8000 واحد متقاضی موثر دارد، 1000 واحد به متقاضیان شهر جدید پردیس اختصاص داده شده و 9000 واحد هم متقاضی ندارد.

    وی ادامه داده، از ابتدای سال تاکنون حتی یک ریال از منابع ملی و استانی برای تکمیل متروی هشتگرد تخصیص نیافته اما اگر همه چیز طبق پیش بینی‌ها پیش برود تا پایان سال این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

    مهدی هدایت در نشست مطبوعاتی گفته در تلاشیم تا پایان سال آینده تمام واحدهایی که متقاضی دارند با تامین زیرساخت‌های لازم تکمیل و به صاحبان‌شان تحویل دهیم.

    این مسئول با اشاره به تلاش برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه‌های مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد، بیان کرد: امسال 3300 واحد آب‌دار، 1700 واحد برق‌دار و 1500 واحد نیز گازدار شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب شش، پنج و هفت برابر رشد داشته‌اند. البته تامین این بخش از زیرساخت‌ها به معنای حل کل مشکل نیست، چون هنوز حدود چهارهزار واحد که تکمیل شده‌اند فاقد آب، گاز و برق هستند و تا زمانی که این زیرساخت‌ها مهیا نشود امکان تحویل کلید به متقاضیان وجود ندارد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در ادامه با اشاره به سنددار کردن واحدهای مسکن مهر گفت: سازوکار سند دار کردن این واحدها فراهم شده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های مسکن مهر هم عرصه و هم اعیان واحد خود را خریداری و سند خانه خود را تحویل بگیرد.

    وی با اشاره به وضعیت متروی هشتگرد ابراز کرد:برای تکمیل این پروژه 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که بنا بود بخشی از آن از منابع ملی و بخشی هم از اعتبارات استانی تامین شود.

    هدایت گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته از ابتدای سال تاکنون حتی یک ریال از این اعتبارات تخصیص نیافته و حتی قرار بود 25 میلیارد تومان اسناد خزانه تخصیص داده شود که آن هم تاکنون محقق نشده است، و با این‌که تعهدات تخصیص اعتبار در خصوص این پروژه اجرایی نشده ولی از ابتدای سال 40 میلیارد تومان از بودجه نقدی شرکت به این پروژه تزریق شده است. اگر همه چیز طبق پیش‌بینی‌ها پیش برود تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو