مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

وام مسکن زوجین باید ۳۰۰ میلیون تومان شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مشکلات متقاضیان دریافت وام مسکن این است که آن ها نمی توانند تسهیلات را به شهر دیگری انتقال دهند.

وام مسکن زوجین باید ۳۰۰ میلیون تومان شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حمید بنایی بر ضرورت افزایش میزان تسهیلات مسکن در شرایط کنونی تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت ها و محورهای اصلی کمیسیون عمران مجلس در یک سال اخیر، موضوع افزایش وام مسکن و خانه دار شدن خانه اولی ها است و در این رابطه جلسات مکرری با حضور وزرای راه و شهرسازی برگزار شده است.
    وام مسکن

    نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات متقاضیان دریافت وام مسکن این است که آن ها نمی توانند تسهیلات را به شهر دیگری انتقال دهند، به طور مثال فردی که در تهران برای دریافت وام سپرده گذاری کرده، حال با افزایش چشمگیر قیمت مسکن دیگر نمی تواند با آن میزان تسهیلات، در پایتخت، خانه خریداری کند، از این رو به دنبال آن است که وام را به شهری دیگری انتقال داده و در آن ملک بخرد، اما متأسفانه در شرایط کنونی قانون اجازه انتقال تسهیلات مسکن از شهری به شهر دیگر را نمی دهد.

    بنایی ادامه داد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک های مرتبط قول داده اند که مشکل عدم امکان انتقال وام مسکن از شهری به شهر دیگر را حل کنند.

    استراتژی متولیان باید در بحث تسهیلات مسکن تغییر کند

    با توجه به افزایش گسترده قیمت مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها چه کسی می تواند مسکن خریداری کند، از این رو باید سیاست ها و استراتژی متولیان در بحث تسهیلات مسکن تغییر کند، در شرایط کنونی میانگین هر متر مربع خانه در تهران بالای 9 میلیون تومان است

    وی تصریح کرد: با توجه به افزایش گسترده قیمت مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها چه کسی می تواند مسکن خریداری کند، از این رو باید سیاست ها و استراتژی متولیان در بحث تسهیلات مسکن تغییر کند، در شرایط کنونی میانگین هر متر مربع خانه در تهران بالای 9 میلیون تومان است.

    بنایی افزود: در شرایط کنونی سه موضوع مهم در بحث تسهیلات مسکن وجود دارد، نخست میزان وام مسکن است که به نظر من حداقل تسهیلات برای یک زوج باید حدود 250 میلیون تومان تا 300 میلیون تومان باشد، از طرف دیگر در بحث عمر بنا نیز باید تغییراتی صورت گیرد، امروز حداکثر سن بنا برای دریافت وام حدود 15 سال است، اما به نظر می رسد که این سن باید به حدود 20 سال تغییر یابد.

    مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن باید متناسب با افزایش وام بالا برود

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: یکی دیگر از مسائل، موضوع مدت زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن است، در شرایط کنونی حداکثر زمان پرداخت اقساط حدود 12 سال است، اما با توجه به افزایش احتمالی میزان تسهیلات مسکن، مدت زمان بازپرداخت نیز باید متناسب با افزایش وام بالا برود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی