مدیران خودروعصر اعتبار

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران:

وجود تعاونی‌های مسکن در منطقه۲۲ تهدید نیست

عصر ساختمان- معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: وجود تعاونی های مسکن در منطقه۲۲ تهدید نیست بلکه باید آن را به فرصت ها در چارچوب قانون تبدل کرد.

وجود تعاونی‌های مسکن در منطقه۲۲ تهدید نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، شاپور رستمی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران در نظارت ستادی از منطقه22، از پروژه های در دست احداث منطقه بازدید و با مدیران منطقه 22 دیدار و گفت وگو کرد.

    رستمی، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسکری(ع)، از زحمات و اقدامات مدیریت شهری منطقه به پاس خدمات ارزنده‌ای که در این منطقه انجام داده است، تشکر و قدردانی کرد و گفت: منطقه22 از لحاظ زیست محیطی و شهرسازی بسیار حساس و آینده ساز برای شهر تهران است.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با بیان اینکه آینده زیست محیطی کسانی که در شهر تهران می‌خواهند زندگی کنند در دست تصمیمات مدیریت شهری امروز است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم، اظهار داشت: سیل مهاجرت از روستا به شهرها تشدید پیدا کرده است و مدیریت شهری با برنامه‌ریزی به موقع باید برای موضوعات اجتماعی و زیست محیطی فکری کنند.

    رستمی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهر به دلیل عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری است، افزود: برای اینکه بخواهیم در نبود مدیریت یکپارچه شهری با مشکل مواجه نشویم باید در سه سطح تعامل بوجود بیاوریم. سطح یک، تعامل بین بخشی در درون مناطق، سطح دوم تعامل بین مناطق و ستاد و سطح سوم تعامل بین دستگاه‌های تصمیم گیرنده است.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، منطقه22 را منطقه‌ای جوان و آینه شهر تهران دانست و افزود: سکان مناطق در دستان مدیریت شهری هرمنطقه است و هر منطقه با تصمیمات و برنامه‌ریزی های صحیح، هویت مناطق خود را که هویت آینده شهر تهران است خواهند ساخت.

    وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه، گفت: وجود تعاونی‌های مسکن در منطقه22 تهدید نیست بلکه باید آن را به فرصت‌ها در چارچوب قانون تبدل کرد.

    رستمی گفت: اقداماتی که در منطقه22 اتفاق می‌افتد را در حد یک منطقه نبینند، چرا که هر اقدامی که در جهت رفاه مردم از جمله فعالیت های شهرسازی، عمرانی و... انجام می شود در سطح ملی است و می تواند به عنوان ایده و الگو قرار گیرد.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به نقش مهم نواحی برای خدمت رسانی به شهروندان خاطرنشان کرد: نواحی وظیفه‌ی ایجاد ارتباط، تعامل و هماهنگی با شهروندان را بر عهده دارند و ستاد تسهیل گر است و می بایست زنجیره و ارتباطی بین نواحی، منطقه و ستاد مرکزی برای ایجاد مجموعه ای یکدست صورت گیرد.

    معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران لزوم اطلاع رسانی و آمادگی در برابر بحث حوادث را پر اهمیت برشمرد و بررسی حوادث چند سال اخیر و راهکارهای مقابله با آن ها پیشگیری و آمادگی پدافندی را از نکات مهم عنوان کرد.

    وی به جایگاه وسیع فعالیت منطقه و بازخورد مثبت آن به عنوان الگو بین سایر شهرهای کشور نیز اشاره داشت و اظهار امیدواری کرد با مدیریت صحیح و کارآمد، مشکلات مردم با صبوری و پاسخگویی قانونی پیگیری شود.

    علی نوذرپور شهردار منطقه 22 نیز در جلسه شورای مدیران منطقه 22، با ارائه گزارشی از اقدامات شاخص منطقه در دوره جدید مدیریت شهری، گفت: تثبیت طرح تفضیلی منطقه از اقدامات شاخص و اثرگذار حوزه شهرسازی بوده است که با پیگیری های مستمر مدیریت شهری منطقه انجام شده است.

    شهردار منطقه22 به حریم منطقه اشاره کرد و افزود: حریم مناطق شهر تهران با توجه به اهمیت آنان نباید زیر مجموعه معاونت شهر سازی مناطق باشد، بلکه باید از لحاظ خدمات شهری و اجتماعی برای آنان برنامه ریزی داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه معاونت‌های مالی و اقتصاد شهری مناطق، متمرکز به درآمدهای شهرسازی هستند، ادامه داد: فعالیت‌های اقتصاد شهری پایدار در برنامه های مالی وجود ندارد و فقط به درآمد مالی متمرکز شده‌اند.

    نوذرپور با انتقاد از بودجه های غیرکارشناسی که برای مناطق تخصیص داده می شود، اظهار داشت: بودجه‌های تخصیصی به مناطق از بالا به پایین تحمیل می شود و باید با هماهنگی و طرح های تفضیلی مناطق منطبق شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار