مدیران خودروعصر اعتبار

تدوین بسته تشویقی اجتماعی، فرهنگی برای بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان:مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تدوین بسته تشویقی اجتماعی و فرهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت خبرداد.

تدوین بسته تشویقی اجتماعی، فرهنگی برای بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد، عبادالله فتح‌اللهی با اشاره به اینکه بسته تشویقی مذکور بیشتر مبتنی بر پتانسیل‌ها و امکانات شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی است، گفت: مقرر شده تا در کنار بسته اصلی تشویقی نوسازی که به مباحث وام، اعطای تسهیلات و یارانه‌ها می‌پردازد، این بسته نیز به ساکنان بافت‌های فرسوده در صورت رعایت استانداردهای نوسازی تعلق بگیرد.

    فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: بسته تشویقی اجتماعی و فرهنگی نوسازی با هدف تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی ساکنان بافت‌های فرسوده تدوین شده و تلاش می‌کند با احیا و تقویت هویت اجتماعی شهروندانی که در نهضت نوسازی شرکت می‌کنند، از ضعف‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود در این بافت‌ها بکاهد. به گزارش خبرگزاری مهر وی با بیان اینکه دادن زمین و ساخت درمانگاه در بافت‌های فرسوده نمی‌تواند به تنهایی مشکلات شهروندان ساکن در بافت‌های فرسوده را حل کند، تاکید کرد: این شهروندان به لحاظ بهره‌مندی از امکانات درمانی با مشکلات خاصی مواجه هستند و آنچه دولت به‌عنوان بیمه درمانی همگانی در نظر گرفته است، نمی‌تواند به تنهایی پاسخگوی مسائل و مشکلات آنها باشد.

    به گفته فتح‌اللهی، هدف جدی سازمان نوسازی ایجاد مشوق‌های کارآمد برای وارد کردن داوطلبانه شهروندان و مالکان بافت‌های فرسوده به فرآیند نوسازی، هدایت ساخت‌و‌سازها به سمت استانداردهای طرح جامع و تفصیلی و اصلاح قطعه‌بندی‌ها و رساندن آنها به حداقل 150 متر مربع است. وی با بیان اینکه هدایت شهروندان به ریل استاندارد شهرسازی، نیازمند عزم جدی حاکمیتی است، عنوان کرد: بسته تشویقی اجتماعی و فرهنگی نوسازی باید اهرمی برای تهییج اجتماعی، ارتقای فرهنگی و در نهایت کمک به نوسازی استاندارد در تهران باشد و در رفع دغدغه‌ها، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی بافت‌های فرسوده تاثیرگذار باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو