مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش تولید و ساخت مسکن با اوراق رهنی و صندوق های زمین و مسکن

عصر ساختمان:مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد : ۳۰ صندوق زمین ومسکن در شرف دریافت مجوز است.

افزایش تولید و ساخت مسکن با اوراق رهنی و صندوق های زمین و مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری صداو سیما، علی چگینی گفت:دو صندوق زمین و مسکن راه اندازی شده و 100 صندوق هم اعلام امادگی کرده است.

    چگینی درباره نوسازی بافت های فرسوده هم گفت : مصوبه ای که سالی 300 هزار فقره تسهیلات در بافت فرسوده ارائه شود با مشکل مواجه شد و امسال بخشی از آن با انتشار اوراق رهنی ساماندهی می شود که قدرت وام دهی بانکها را افزایش می دهد و بسته
    300 میلیارد تومانی به بانک مرکزی رفته است.

    وی ادامه داد : بانک ، اسناد آن را در بورس عرضه می کند و پول دوباره به بانک باز می گردد و رهن ثانویه می شود و پول دوباره به صورت وام در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

    وی افزود: روی یک سند مسکن 4 تا 5 بار گردش مالی صورت می گیرد و وام پرداخت می شود که عمق بازار را افزایش می دهد و قدرت پرداخت تسهیلات بانکها را بالا می برد.

    چگینی گفت : این روند به توسعه سرمایه گذاری تا 80 تا 100 هزار میلیارد تومان بدون هزینه مسکن در شهرها و افزایش گردش مالی و خرید و فروش منجر می شود و آمار معاملات آپارتمان را در شهرها به ویژه تهران ( تا 50 هزار میلیارد تومان) هم بیشتر خواهد کرد.

    وی افزود : در ادبیات اقتصادی رونق و افزایش قیمت تفاوت دارد اما زمانی که فعالیت های بخش افزایش پیدا می کند معمولا می گویند بخش رونق پیدا می کند.

    چگینی تصریح کرد : در واقع ارزش مازاد در تولید ایجاد اضافه می شودتا متقاضیان ساخت و ساز پروانه بگیرند و تقاضای سیمان و فولاد و اشتغال نیروی انسانی را بالا می رود و فعالیت های اقتصادی افزایش پیدا می کند.

    وی افزود: گردش مالی در خرید و فروش اضافه و متقاضی ساخت تشویق شود که ساخت و ساز انجام گیرد و بفروش برسد.

    چگینی گفت : پیوندی بین خرید وفروش و مبادله و تولید و ساخت وجود دارد و ممکن است رونق افزایش جزئی داشته باشد اما افزایش قیمت صرفاً به معنی رونق نیست زیرا باید حجم تولید ، میزان عرضه و ارزش افزوده افزایش پیدا کند تا رونق هم دیده شود.

    وی افزود: پیش بینی نمی کنیم به بازار شوکی وارد شود زیراعرضه کافی در جامعه وجود دارد و هیجان قیمتی نخواهیم داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار