مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن:

۲۰۴ میلیون متر مربع زمین روستایی تا پایان سال ۹۶ واگذار شد

عصر ساختمان- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تعداد قطعات زمین‌های واگذار شده روستایی از بدو شروع فعالیت این بنیاد تا سال ۱۳۹۶ برابر ۵۹۸ هزار و ۶۰۶ قطعه و حدود ۲۰۴ میلیون متر مربع اعلام شده است.

۲۰۴ میلیون متر مربع زمین روستایی تا پایان سال ۹۶ واگذار شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، طرح‌های هادی روستایی از جمله پروژه‌هایی محسوب می‌شوند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند. پایه چنین طرح‌هایی در ایران از سال 1362 تحت عنوان، روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال‌های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پیگیری شد .

    براساس این گزارش تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است.

    بر اساس آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح‌های توسعه عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب مورخه 78/10/12 هیأت دولت، طرح هادی روستایی عبارت است از طرحی که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین نماید.

    در این خصوص علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی از ابتدا تاکنون اظهار داشت: تعداد تهیه طرح‌های هادی روستایی برای روستاهای بالای 20 خانوار، از بدو شروع تا پایان سال 1396 تعداد 37260 روستا است که از این میان تعداد اجرای طرح‌های هادی روستایی از بدو شروع تا پایان سال 1396 تعداد 18629 روستا بوده است.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی درخصوص پرداخت وام قرض‌الحسنه روستایی تعمیر و ساخت حمام مسکن روستایی گفت: تعداد خانوار گیرنده وام قرض‌الحسنه درخصوص تعمیر و ساخت حمام مسکن روستایی از ابتدا تا پایان سال 1396 برای 864 هزار و 639 خانوار انجام شده است.

    تابش در ادامه با اشاره به زمین‌های واگذار شده روستایی گفت: تعداد قطعات زمین‌های واگذار شده روستایی از بدو شروع تا سال 1396 برابر 598 هزار و 606 قطعه و حدود 204 میلیون متر مربع اعلام شده است.

    وی ادامه داد: درهمین خصوص بابت صدور اسناد اماکن روستایی 3 میلیون و 150 هزار و 863 سند صادر شده است.

    علیرضا تابش در پایان بابت خدمات فنی صدور پروانه ساختمان‌های روستایی و پاسخ به استعلامات اظهارداشت: تعداد خدمات فنی در قالب پاسخ به استعلامات مراجع قانونی جهت صدور پروانه ساختمان‌های روستایی، از بدو شروع تا پایان سال 1396 تعداد 2 میلیون و 300 هزار پاسخ به استعلام بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار