مدیران خودروعصر اعتبار

حدود ۱۳ هزار ملک مسکونی در معرض خطر لرزش

عصر ساختمان- رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه حدود ۱۳ هزار قطعه ملک مسکونی و هزار مدرسه در معرض خطر زلزله قرار دارد، گفت: ۱۵ درصد جمعیت تهران در بافت فرسوده ساکن است.

حدود ۱۳ هزار ملک مسکونی در معرض خطر لرزش
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، احمد صادقی در دوره بین‌المللی جستجو و نجات شهری که از سوی امداد و نجات هلال‌احمر و با همکاری نمایندگی سازمان ملل در ایران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سفارت اتریش در سازمان امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس گزارشات سازمان ملل ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیا بوده که از 40 حادثه 31 حادثه طبیعی در آن امکان وقوع دارد.

    وی افزود: تهران به دلیل وجود گسل‌های فراوان، پتانسیل بالای لرزه خیزی دارد و تراکم جمعیت، ساختار ناایمن، کمبود نیازهای ضروری در هنگام زلزله و امکانات محدود بر این موضوع دامن می‌زند.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: از طرفی وجود بافت فرسوده از دیگر معضلات شهر تهران بوده که ضرورت بیشتر توجه به لرزه خیزی تهران را نشان می‌دهد و باید کارهای اثربخش زیادی را ازجمله تقویت جستجو و نجات شهری داشته باشیم و ظرفیت‌سازی‌ها بر اساس استانداردها باید صورت گیرد.

    صادقی بیان داشت: زمان رسیدن به مصدومان پس از وقوع زلزله محدود است و باید شبکه‌هایی از تیم‌های جستجو و نجات به صورت محلی و ملی داشته باشیم تا در کوتاه‌ترین زمان بیشتری امدادرسانی صورت گیرد و بتوانیم در 72 ساعت اول اقدامات موثری داشته باشیم.

    وی به نقش پررنگ بسیج در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اشاره کرد و گفت: تقویت این سازمان‌ها هم می‌تواند نتایج موثری در تسریع روند کمک رسانی داشته باشد.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به دسترسی ناممکن در برخی از نقاط تهران در صورت وقوع زلزله به دلیل معابر کم عرض و عدم اصولی ساختن ساختمان‌های بلند، اشاره کرد و گفت:‌ در تهران نیازمند شبکه اضطراری در زمینه زلزله هستیم که اقدامات اولیه در این راستا انجام شده و همه دستگاه‌های متولی باید اقدامات مؤثر را انجام دهند.

    صادقی به وجود فرهنگ و قومیت‌های مختلف در شهر تهران اشاره کرد و گفت: تهران تیم‌های محلی، ملی و بین‌المللی برای کمک رسانی نیاز دارد و اگر بخواهیم این تیم‌ها فعالیت داشته باشند باید با فرهنگ بومی مردم نیز آشنایی آنها صورت گیرد.

    وی اعلام کرد: در تهران گسل‌های اصلی و فرعی زیادی وجود داشته و 3268 هکتار بافت فرسوده در تهران داریم که 15 درصد از جمعیت 10 میلیونی شهر تهران در آن ساکن است و حداقل 1.5 میلیون نفر در بافت فرسوده در معرض خطر زلزله در دقایق اولیه هستند.

    رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: بیش از هزار مدرسه در معرض خطر زلزله بوده و در مسیر گسل اصلی و فرعی و یا حریم رودخانه واقع شده است و همه اینها نشان می‌دهد تهران در مقابل زلزله بسیار آسیب‌پذیر است و حتی وجود هزاران تیم امدادی نیز کفایت نمی‌کند.

    صادقی خاطرنشان کرد: بیش از 12 هزار و 630 قطعه ملک مسکونی در پایتخت در معرض خطر لرزش قرار داشته که البته مدیرتی بحران فعالیت زیادی انجام داده و تلاش کرده‌ایم از تجربیات بین‌المللی در این زمینه استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو