مدیران خودروعصر اعتبار

تجربه مسکن مهر نباید در نوسازی بافت‌های فرسوده تکرار شود

عصر ساختمان- رهبر گفت: نوسازی و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن در بافت فرسوده باید به گونه‌ای انجام شود که تجربه طرح مسکن مهر تکرار نشود.

تجربه مسکن مهر نباید در نوسازی بافت‌های فرسوده تکرار شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور درباره مسکن مهر گفت: مسکن مهر تورم 30 درصدی در کشور ایجاد کرده و 45 هزار میلیارد تومان از سرمایه کشور صرف ساخت و اجرای این طرح شده است.

    وی ادامه داد: با اینکه ساخت سالانه 2 میلیون واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفته است  اما تا به امروز بخش عمده‌ای از  این واحدها باقی مانده و تا سال 1400 ساخت آنها ادامه خواهد داشت.

    رهبر با اشاره به ساخت 400 هزار واحد مسکونی از سوی دولت تا سال 1400 گفت:‌ اگر این طرح به درستی اجرا نشود و در این طرح از توسعه‌گران و انبوه‌سازان حمایت نشود اشتباه طرح مسکن مهر مجددا تکرار خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: 270 محله تهران آماده بازآفرینی شهری/ وضعیت قیمت مسکن در اسفند ماه چگونه خواهد بود؟

    وی افزود: تخصیص تسهیلات 50 میلیون تومانی با سود 9 درصد و یا 110 میلیون تومانی با سود 18 درصد هیچ کمک و یا پشتوانه‌ای برای انبوه‌سازان نمی‌شود بنابراین باید دولت علاوه بر تخصیص تسهیلات اقدامات دیگری را انجام دهد.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه تا سال 1400 ساخت صد هزار واحد امکان‌پذیر نخواهد بود، گفت: سال 97 رو به پایان است و در طی این سال تنها 30 هزار پروانه ساخت صادر شده است.

    رهبر اظهار کرد: ساخت صد هزار واحد در بافت‌های فرسوده سالانه 25 هزار میلیارد تومان هزینه دارد. ممکن است شرایط اقتصادی حوزه مسکن در دولت بعد با چنین میزان بودجه‌ای منطبق نباشد و ساخت این واحدها را قبول نکند.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران در پایان گفت: نباید تجربه مسکن مهر در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده تکرار شود. تمامی کارها و برنامه‌ها در این طرح باید کارشناسی شده باشد تا انبوه‌سازان بتوانند با انگیزه بیشتر وارد عمل شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار