مدیران خودروعصر اعتبار

مسجد چوبی«بدون میخ» در ترکیه

عصر ساختمان:مسجد چوبی بدون میخ با قدمتی ۸۰۰ ساله در سامسون ترکیه قرار دارد و یکی از مراکز گردشگری این شهر محسوب می شود.

مسجد چوبی«بدون میخ» در ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از شبستان ، مسجد «کوغجیلی» به زبان عربی در استان سامسون شمال ترکیه، مسجدی معروف در این کشور است که مسجدی چوبی محسوب می شود و بدون میخ ساخته شده است و ساخت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می گردد و دارای معماری بی نظیری است و به شکلی ساخته شده که در آن میخ به کار نرفته است و مسجدی چوبی است.

    حسن یلدز، مسئول گردشگری استان سامسون گفت: مرمت این مسجد آغاز شده است.

    این مسجد در میان مجموعه ای قبرهای قدیمی قرار گرفته است و مهندس معمار آن که این مسجد را طراحی کرده، مشخص نیست، ولی به نظر می رسد ساخت این مسجد به زمان سلجویان قبل از 800 سال پیش باز گردد.

    وی تصریح کرد: هزینه مرمت و بازسازی مسجد، 56 هزار دلار برآورد شده است و تا پایان ماه جولای مرمت آن به پایان خواهد رسید. در مرمت مسجد سقف آن با چوب های جدید پوشیده می شود و منبر و محراب آن نیز مرمت می شود و حیاط مسجد هم مرمت می شود.

    حسن یلدز تصریح کرد: این مسجد پس از مرمت به حالت اول خود باز می گردد و بار دیگر سمبل گردشگری استان سامسون خواهد بود.

    تمامی دیوارهای مسجد از الوارهای چوبی ساخته شده است و طول هر کدام بین 12 و 20 متر است و به شکلی ساخته شده تا رطوبت به داخل مسجد نفوذ نکند. این مسجد در یک طبقه ساخته شده است و حتی یک میخ ندارد  و در ساخت آن از انواع چوب درختان به ویژه شاه بلوط، نارون و ماران استفاده شده است.

    سامسون، یکی از 81 استان ترکیه است که مرکز آن هم شهر سامسون است. شهر سامسون با جمعیتی بالغ بر نیم میلیون نفر در امتداد سواحل شمالی ترکیه و دریای سیاه واقع شده است.

    در قسمت غربی شهر رودخانه کیزیلمارک (قرمز) که طولانی ترین رودخانه بخش آناتولیا است و در سمت شرق آن یشیلیرماک‌ (رودخانه سبز) واقع شده است. این شهر دارای مناظر طبیعی چشم نوازی و منحصر به فرد و مناطق باستانی زیادی بوده که هر کدام از آنها پتانسیل پتانسیل بالایی برای جذب توریست ها دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو