مدیران خودروعصر اعتبار

طاهرخانی اعلام کرد:

شهرهای جدید بهترین گزینه تأمین مسکن اقشار متوسط

عصر ساختمان- استفاده از تکنولوژی‌های به‌ روز و همگام با محیط‌ زیست برای ما از هر اقدامی در پیشبرد برنامه تولید واحدهای مسکونی در شهرهای جدید مهم‌تر است هرچند که هزینه بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد.

شهرهای جدید بهترین گزینه تأمین مسکن اقشار متوسط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در جلسه امضای تفاهم‌نامه بین شرکت‌های عمران شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر و همچنین اندیشه با شرکت‌های منطقه‌ای سرمایه‌گذاری بانک مسکن با بیان اینکه این شرکت از ابتدای شکل‌گیری مجموعه شهرهای جدید از شرکای استراتژیک ما به شمار می‌رفته است گفت: قطعا این همکاری تا کنون منجر به ایجاد واحدهای مسکونی فاخری در شهرهای جدید شده و ما همچنان تمایل داریم با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید این زمینه همکاری را مجددا فراهم کنیم.

    طاهرخانی در ادامه با اشاره به برنامه شرکت عمران شهرهای جدید در ساخت 200 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 به عنوان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: خوشبختانه این موضوع مورد تأیید رئیس‌جمهوری نیز قرار گرفته و امید است با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن هرچه سریعتر بخش عمده‌ای از آن محقق شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درخصوص نقد دولت از کیفیت امور در ساختمان‌سازی و مشکلات موجود در خروجی‌های نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: انتظار داریم در چارچوب همکاری جدید ما با شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن شاهد خروجی متفاوتی بوده و اقدامات را طبق استانداردهای نظام ساختمانی پیش ببریم.

    این مقام مسئول در این باره اضافه کرد: امروزه مواردی چون کیفیت در ساخت، طراحی، معماری، مصرف انرژی و صرفه‌جویی آب در محلات مسکونی موضوعاتی هستند که در دنیا تجربه شده‌اند اما متأسفانه هنوز وارد ایران نشده و در امور عمرانی مورد توجه قرار نمی‌گیرند، امری که انتظار داریم با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری بانک مسکن در این فرآیند پیش برده و الگویی برای سایر سازندگان باشیم.

    وی در ادامه سخنان خود مخاطب اصلی این واحدهای مسکونی را اقشار متوسط اجتماعی اعلام کرد و افزود: طبق مذاکرات انجام شده و تغییر استراتژیک رویکرد بانک مسکن در این حوزه، شهرهای جدید زمینه بسیار مناسبی برای تأمین مسکن اقشار متوسط جامعه تلقی شده‌اند چراکه بستر کار در آن‌ها آماده‌تر از سایر نقاط بوده و تحقق اهداف در آن‌ها طی زمان کوتاه‌تری مشاهده خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برقراری تعاملی مناسب بین طرفین را موضوع بسیار مهمی در شکل‌گیری یک همکاری گسترده دانست و افزود: استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و همگام با محیط‌زیست برای ما از هر اقدامی در این تفاهم‌نامه مهم‌تر است هرچند که هزینه بیشتری را برای ما به همراه داشته باشد.

    طاهرخانی در ادامه ایجاد ساختمان‌های با کیفیت را نتیجه اصلی استفاده از این تکنولوژی‌ها دانست و افزود: با توجه به تحولات اخیر انتظار داریم ضمن تسریع در روند امور اجرایی تحرک جدی در این حوزه اتفاق افتاده و خروجی مناسب و با کیفیتی از آن شاهد باشیم که طبق تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی اعلام شده پیش خواهیم رفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار