مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا:

فاصله منازل تا ایستگاه های انبوه بر استاندارد نیست

عصر ساختمان- رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا گفت: سه شنبه های بدون خودرو فرصتی برای مدیران است که مسائل شهر را عینی ببینند و با مردم مذاکره کنند.

فاصله منازل تا ایستگاه های انبوه بر استاندارد نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، شهربانو امانی در یکصد و ششمین جلسه شورا به بیان گزارش مشاهدات خود از یک روز بدون خودرو پرداخت و گفت: امروز گزارشی از یک روز بدون خودرو را می خواهم ارائه کنم. من سه شنبه هفته گذشته برای اینکه بتوانم از منزل به BRT برسم ناچارا از تاکسی استفاده کردم. متاسفانه فاصله سکو تا اتوبوس به قدری زیاد است که افراد مسن و معلولان نمی توانند به راحتی سوار اتوبوس شوند.

    وی ادامه داد: از سویی اگر توسعه شهری بر اساس اصول TOD به پیش برود، افراد می توانند در زمانی حدود پنج دقیقه خود را به ایستگاه های انبوه بر برسانند. در حالی که این فاصله در حال حاضر استاندارد نیست و استفاده از خودرو شخصی را تشویق می کند.

    امانی سپس افزود: من وقتی به میدان امام رسیدم علی رغم اینکه از تکنولوژی روز برای آبیاری بوته های دور میدان استفاده کرده بودند، اما تا جنوب میدان جمهوری آب به راه افتاده بود. متاسفانه در بر همان پاشنه می چرخد و در مصرف آب صرفه جویی نمی شود.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی به ایستگاه مترو نواب رسیدم سه سطل زباله با رنگ های مختلف برای تفکیک زباله گذاشته شده بود اما مخازن سرریز شده بود. یادمان هست که در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری معاون اول رئیس جمهور که کاندیدا بود به شهردار وقت تذکر داد و گفت شما بعد از 12 سال هنوز نتوانسته اید زباله ها را تفکیک کنید. یکی از وظایف مهم  ما و آقای حناچی و کمیسیون تخصصی سلامت و محیط زیست  باید مسئله تفکیک زباله باشد تا ان شا الله تا آخر دوره بتوانیم کاهش، تفکیک و دفن زباله را کاملا مکانیزه کنیم.

    امانی سپس اظهار داشت: متاسفانه در مترو که بودم کودکی که در سن مدرسه بود به جای اینکه در کلاس درس باشد، در مترو تنقلات می فروختند.

    رییس کمیته ایمنی در حمل و نقل شورا افزود: سال گذشته کار خوبی انجام شد و فاصله  قطارها کاهش پیدا کرد و کمی هم تجهیز کردند. سوال من این است که امسال می شود شروع کار مترو نیم ساعت زودتر باشد؟ من با مترو زیاد رفت و آمد کرده ام اما شاید تا زمانی که به شورا نیامده بودم و در کمیسیون حمل و نقل فعالیت نکرده بودم به ایمنی حمل و نقل توجه نداشتم. سابیده شدن چرخ ها روی ریل توجه من را جلب کرد. امیدوارم به ایمنی حمل و نقل در مترو به اندازه کافی توجه شود.

    وی یاد آور شد: ما که به دنبال اجرای TOD در تهران هستیم و معتقدیم این روش باید در شهر تهران ساری و جاری شود و در دستور کار تصمیم گیران قرار بگیرد، باید بیشتر به مترو به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی انبوه بر توجه کنیم. در حال حاضر 70 واگن در گمرکات در حال خاک خوردن است و باید بتوانیم به سرعت این ظرفیت را به کار بگیریم. ان شالله شهردار منتخب تمهیداتی را بیاندیشد که بتوانیم از این واگن ها  حداکثر استفاده را داشته باشیم. اگر برای اولین بار یارانه بلیط اتوبوس را دادند، امیدواریم بتوانیم یارانه بلیط مترو را هم که رئیس شورا مصرا آن را پیگیری می کند، به نتیجه مطلوب برسد.

    امانی سپس به تشریح وضعیت ایستگاه مترو امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: وقتی به میدان امام رسیدم متوجه تغییرات زیادی نسبت به 15 ماه گذشته مشاهده کردم.   عامیانه بگویم، بازار مکاره ای که در این میدان برقرار بود، تعطیل شده و به ایستگاهی قابل استفاده تبدیل شده بود.

    امانی در ادامه بیان مشاهدات خود به مشکلات عابران پیاده برای رد شدن از خط کشی های عابران اشاره کرد و گفت: متاسفانه عبور از خط عابر پیاده با  وجود سرعتی که  به ویژه موتورسوارها دارند و خلاف جهت هم حرکت می کنند، برای عابران  بسیار دشوار است. پیاده روها هم متاسفانه بسیار غیر ایمن است. پیاده روها مشوق عابران به پیاده روی نیست در حالی که بر اساس اصول TOD باید پیاده روها امن و زیبا باشد تا پیاده روی تشویق شود.

    این عضو شورا سپس به لزوم آموزش نحوه استفاده از وسایل ورزشی در بوستان ها پرداخت و گفت: در ادامه مسیر خود وارد بوستان شهر شدم، در پارک ها وسایل ورزشی گذاشته شده است که باید نحوه استفاده از آنها به شهروندان آموزش داده شود که خدایی ناکرده موجب آسیب به شهروندان نشود. اما نکته قابل توجه دیگر در پارک شهر میله هایی است که برای جلوگیری از عبور موتورسوارها قرار داده شده اما توجه نشده است که ویلچرسوارها چگونه وارد پارک شوند؟ این میله ها مانع از عبور ویلچر و کالسکه بچه ها می شوند و باید برداشته شوند.

    امانی در ادامه خاطر نشان ساخت: در پایان از دکتر حناچی برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو تشکر می کنم که هم خودشان  به این کمپین پیوسته است و هم از مدیرانشان خواسته اند که به این کمپین بپیوندند. این بسیار خوب است که یک روز در هفته را بدون خوردو به محل کار برویم و با شهروندان هم گفت و گو کنیم. البته باید شرایطی ایجاد شود که زنان هم بتوانند از دوچرخه استفاده کنند و جای پارک هم برای دوچرخه ها در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار