مدیران خودروعصر اعتبار

کاشت چمن در تهران ممنوع شد

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: کاشت چمن در تهران ممنوع شده و به جای آن درختانی سازگار با محیط که مقدار کمی آب هم نیاز دارند کاشته می‌شود.

کاشت چمن در تهران ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

    شهروندان در "فارس من" در خواست کردند که با کمبود آب ،کاشت درخت جایگزین چمن شود.

    هموطنان عنوان کردند«از آنجا که کاشت و نگهداشت چمن احتیاج به آب فراوان و نیروی کار بیشتر دارد لذا پیشنهاد می شود هزینه کاشت و نگهداری چمن را صرف کاشت درخت با آبیاری قطره ای نمایندتا از این طریق هم در مصرف اب صرقه جویی می شود و هم در صرف هزینه ها نگهداشت درخت علاوه بر هزینه کمتر ، در تمیز نمودن هوا نیر بیشتر از جمن مفید است و احتیاج به نیروی کار کمتری دارد»

    علی‌محمد مختاری  مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: کاشت چمن در تهران ممنوع شده است و به جای آن گونه‌های درختی سازگار با محیط که مقدار کمی آب نیاز دارند کاشته می‌شوند و این درختان سایه‌انداز هستند.

    وی با بیان اینکه در تابستان چمن‌ها باید هر روز آبیاری شوند، گفت: ولی این گونه درختی در هفته 2 بار نیاز به آبیاری دارد و باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

    به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران، این درختان در تولید اکسیژن نقش بسزایی دارند و در دو سال گذشته در تهران بسیار کاشته شده است.

    مختاری با تأکید بر این موضوع که اگر پیمانکاری چمن بکارد توبیخ و در برخی موارد لغو قرارداد می‌شود، گفت: باید گیاهان با پوشش خاص و سازگار با اقلیم کاشته شوند.

    مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تأکید کرد: در سال جاری در تمام مناطق آبیاری از ساعت 18 تا 6 صبح است و دیگر در روز آبیاری صورت نمی‌گیرد چرا که به دلیل گرما آب تبخیر می‌شد و همین امر باعث شده که 50 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار