مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت:

پرونده مسکن مهر معلولان در خراسان جنوبی تا پایان سال بسته می شود.

عصر ساختمان- مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: پرونده مسکن مهر معلولان در خراسان جنوبی تا پایان سال بسته می شود.

پرونده مسکن مهر معلولان در خراسان جنوبی تا پایان سال بسته می شود.
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علی عرب نژاد صبح چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد:  در خراسان جنوبی  زیر ساخت های لازم برای اجرای برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت فراهم شده ولی مردم از این امکانات و زیر ساخت ها آگاهی ندارند.

    مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد:  بخشی از مؤلفه هایی که آمار جامعه معلولین را افزایش می دهد در اختیار بهزیستی نبوده و نیازمند مطالبه گری از نهادها، سازمان ها و دستگاه های ذی ربط است.

    عرب نژاد با اشاره نقش حوادث جاده ای در افزایش آمار معلولین، ادامه داد: برنامه ریزی برای کاهش این حوادث از دسترس بهزیستی خارج است، هرچند نیروی انتظامی و نهادهای مربوطه در این زمینه فعالیت های خوبی داشته اند.

    وی با بیان اینکه از دو هزار و 254 واحد مسکن برنامه ریزی شده برای  معلولین تعداد هزار و 916 واحد تکمیل شده است، افزود: تلاش می کنیم با ساخت همه واحدهای تعهد شده پرونده مسکن مهر معلولین تا پایان سال بسته شود.

    مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: هر چند با ساخت مسکن برای معلولین موافق هستیم ولی این ساخت و ساز نباید توسط بهزیستی انجام می پذیرفت چرا که باعث فاصله گرفتن سازمان از وظایف تخصصی می شود.

    عرب نژاد  با اشاره ایجاد 262 فرصت شغلی در هشت ماهه سال جاری برای معلولان اظهار کرد:  سازمان بهزیستی با اعطای وام و تسهیلات می تواند زمینه خود اشتغالی معلولیت را فراهم کند ولی نباید به سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد شغل ساز نگاه کرد.

    وی با اشاره به اینکه به هر معلول 20 میلیون تومان برای خود اشتغالی تسهیلات می دهیم، بیان کرد: اگر معلولین به خود باوری برسند می توانند از همین وام ها و تسهیلات اعطایی می توانند زمینه شغل را برای خود به وجود آورند.

    مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد:  پرداخت سهم بیمه کارفرما توسط سازمان بهزیستی  و پرداخت تشهیلات به کارفرمایی که معلولین را به کارگیری کرده است نیز در راستای ایجاد اشتغال برای معلولین صورت می گیرد.

    عرب نژاد با اشاره به سهم سه درصد معلولین در آزموم های استخدامی گفت: متأسفانه گاه در مرحله مصاحبه آزمون های استخدامی حق معلولین ضایع می شود.

    وی با اشاره به حمایت های سازمان های خیریه از معلولین خراسان جنوبی یاد آور شد: به عنوان مثال مؤسسه خیریه حضرت ولی عصر در تهران سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان در مورد توان پزشکی معلولان  خراسان جنوبی کمک کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار