مدیران خودروعصر اعتبار

گذران زندگی ۵۰ درصد جمعیت شهرهای پر جمعیت کردستان در بافت ناکارآمد

عصر ساختمان- شهرهای مهم استان کردستان، که جمعیتی بالاتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، دارای ۲۰ درصد بافت‌ ناکارآمد هستند.

گذران زندگی ۵۰ درصد جمعیت شهرهای پر جمعیت کردستان در بافت ناکارآمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از هیبنا، مصطفی رضایی، رییس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان کردستان، درباره آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی در استان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با بهره‌گیری از ظرفیت ستادهای استانی و شهرستانی و همچنین کارگروه‌های ذیل این ستادها پروژه‌های متعددی در بخش‌های کالبدی و غیر کالبدی تعریف کرده و از استان‌های برتر کشور است.

    وی افزود: در مجموع در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی در 19 محله و هفت شهر پروژه‌های اجرایی در دست اقدام دارد که ارزش ریالی پروژه‌ها بالغ بر 230 میلیارد ریال است.

    رضایی تصریح کرد: همچنین بنا به اهمیت تهیه طرح‌های شهری و توجه به بافت‌های تاریخی، اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان با هماهنگی و همکاری و مساعدت شرکت بازآفرینی شهری ایران، 9 پروژه طراحی شهری در سطح محلات هدف تاریخی استان را در دست اقدام و طراحی دارد که ارزش ریالی این پروژه‌ها نیز بالغ بر 20 میلیارد ریال است.

    این مدیر استانی وضعت پایانی و اعتباری پروژه‌های به اتمام رسیده استان را این‌گونه برشمرد و گفت: در سال 97 پروژه‌هایی مانند پروژه احداث منبع 2000 مترمکعبی محله نایسر سنندج با اعتبار 15 میلیارد ریال، پروژه احداث مدرسه 6 کلاسه نایسر سنندج با اعتبار 12 میلیارد ریال، پروژه اجرای شبکه فاضلاب محله قلعه قروه با اعتبار 3 میلیارد و 500 میلیون ریال، پروژه اجرای شبکه فاضلاب محله تازه آباد سقز با اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون ریال، پروژه بهسازی معابر محله تازه‌آباد سقز با اعتبار 17 میلیارد ریال، پروژه پله‌گذاری معابر شیب‌دار محله کمربندی مریوان با اعتبار 6 میلیارد ریال، پروژه تکمیل مدرسه 9 کلاسه محله تقتقان و کانون محله فرجه شهر سنندج با اعتبار 12 میلیارد ریال، به اتمام رسیده و به بهره‌برداران واگذار شده است.

    وی در ادامه توضیح داد: همچنین 5 پروژه دیگر نیز در بخش‌های زیر ساختی و ارتقاء خدمات روبنایی در حال تکمیل بوده که به محض اقدام عملیات اجرایی به بهره‌برداران واگذار خواهد شد .

    رضایی وضعیت بافت فرسوه و ناکارآمد در استان را نیز این‌گونه تحلیل کرد و گفت: متأسفانه وضعیت شهرهای استان کردستان از لحاظ وسعت و کیفیت بافت چندان مناسب نیست، به طور کلی مطالعات اولیه در 7 شهراستان که جمعیتی بالاتر از 50 هزار نفر دارند نشان می‌دهد که 20 درصد سطح شهرهای اشاره شده را بافت‌های ناکارآمد تشکیل می دهد.

    وی در ادامه توضیح داد: همچنین نزدیک به 50 درصد جمعیت همین شهرها در این سطح زندگی می‌کنند که نشان دهنده نوعی نابرابری و ناعدالتی در تقسیم خدمات در بین ساکنین شهرها است.

    رییس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان کردستان در ادامه گفت: این وضعیت سبب ایجاد شکاف اجتماعی در شهرها خواهد شد. بنابراین سعی بر آن است که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی، تشکیل جلسات ستادهای شهرستانی و استانی و همچنین جریان‌سازی بتوان در طول برنامه ششم توسعه کشور با تجمیع منابع همه دستگاه‌ها نسبت به رفع آسیب‌ها و معضلات فوق اقدام کرد.

    رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال مالی 96 استان کردستان از محل ردیف‌های 1502012004، 1502012006 و 1502012022، 140 میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که با توجه به پی‌گیری‌های انجام شده و همکاری مهندسان مشاور و پیمانکاران، اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال را جذب و به پروژه‌ها تزریق کرده است که در این زمینه از استان‌های برتر کشور به شمار می‌آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار