مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران تاکید کرد:

مالکان خاطی باغات تهران در کمیسیون ماده ۷ محاکمه می‌شوند

عصر ساختمان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مالکان خاطی باغات تهران در کمیسیون ماده ۷ محاکمه می شوند، گفت: اگر درختی در باغی تعمدا قطع شده باشد، مالک به دادگاه فرستاده شده و در نهایت فرد خاطی به ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهد شد.

مالکان خاطی باغات تهران در کمیسیون ماده ۷ محاکمه می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از نسیم آنلاین، مجتبی عبداللهی در جمع خبرنگاران در باغ ایرانی در خصوص قطع درختان در شهر تهران گفت: در کمیسیون ماده 7 که با حضور تندگویان نماینده شورای شهر، مختاری رییس سازمان بوستان های شهر تهران و همچنین بنده به عنوان نماینده شهردار تهران برگزار می شود، در این خصوص تصمیم گیری می شود. زمانی که مالکی در باغی که بالای 2 هزار مترمربع است و قصد ساخت و ساز دارد، پرونده اش به سازمان بوستان ها و برای کمیسیون ماده 7 فرستاده می شود.

    وی با بیان اینکه کارشناسان این حوزه را خانم ها تشکیل می دهند، تصریح کرد: در ابتدا این کارشناسان به ملک مورد نظر مراجعه می کنند و اگر درختی در باغی تعمدا قطع شده باشد، مالک به دادگاه فرستاده شده و در نهایت فرد خاطی به 6 ماه تا 3 سال حبس محکوم خواهد شد. همچنین باید به اندازه 2 برابر بن درخت، درخت غرس کرده یا بکارد. در بند دوم نیز مالک خاطی 3 برابر بن درخت جریمه می شود و در برخی موارد که باغ بسیار تخریب شده است، تمامی بندها اعمال می شود.

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در برخی مواقع دیگر نیز باغ به گونه ای تخریب می شود که مالک ضمن جریمه به دادسرا فرستاده شده و مشمول تبصره ماده 6 خواهد شد، خاطر نشان کرد: این در حالیست که حکم تصرف باغات این چنینی به نفع مردم و شهروندان خواهد بود.

    عبداللهی درباره اینکه تاکنون 65 باغ در شهر تهران مشمول این تبصره شده اند، ادامه داد: براساس این تبصره نیز 60 باغ را در تهران خریداری کرده ایم که به همین منظور در سالجاری تا 115 میلیارد تومان برای باغات کن از طرف شورای شهر اجازه خرید گرفته ایم.

    وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهرتهران بالای 15.5 متر و نزدیک به 16 متر است، افزود: سرانه فضای سبز از طرف دانشگاه تهران مشخص و اندازه گیری می شود. سرانه فضای سبز در مناطق متفاوت است به گونه ای که در برخی مناطق  ممکن است سرانه فضای سبز 6 متر و در برخی مناطق به 25 متر برسد.

    معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه کمربند سبز شهر تهران 35 هزار هکتار بوده که باید به 50 هزار هکتار برسد، افزود: تهران شهر نیمه خشک و با سرانه بارش 200 تا 250 میلی متر است  و این در حالیست که شهرهای شمالی کشور دارای سرانه بارش 450 میلی متر هستند.

    عبداللهی با بیان اینکه در حال حاضر شهر تهران 2160 بوستان دارد، اضافه کرد: بوستان های چهار باغ بهشت، ایمان، دانش و طبیعت به مساحت 63 هکتار در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

    وی افزود: در حال حاضر برای آبیاری درختان در شهر تهران از قوه قضاییه حکم می گیریم.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار